E-commerce

zaznam-e-commerceCC+

Jak neztrácet zákazníky? Radí Havlásek z Notina či Svoboda z Convertimu

Jak vylepšit zákaznickou zkušenost tak, aby se co nejvíce lidí dostalo až k platbě a ideálně se rádo vracelo.

jan-bednar-boxed

Návrat domů. Jan Bednář se startupem ShipMonk otevřel v Česku první sklad v kontinentální Evropě

Logistická firma chce z Chebu obsluhovat zejména americké klienty, kterým tak otevře přístup na evropské trhy.

michal-zelinka-regular

Biano vstoupilo do Itálie, kde koupilo konkurenta. Lidé přes něj loni koupili nábytek za 1,7 miliardy

Pro české tržiště nábytku jde o devátý trh, agreguje přes tři tisíce obchodníků. Loni v tržbách nerostlo, udrželo se ale v černých číslech.

kijonkova

Zásilkovna svůj rozvoj dosud financovala hlavně ze zisku. Teď si od českých bank půjčuje miliardu

Simona Kijonková chce podpořit růst své skupiny Packeta, a jelikož už to nezvládne jen z vlastních zdrojů, šla pro miliardový úvěr do bank.

peter-hajducek_2

Akcie a tenisky. Miliardový Footshop se po náročném období chystá dál růst na pražské burze

Byznys Petera Hajdučka loni přečkal své nejtěžší momenty, a pokud investoři schválí jeho plány, čeká ho nové dobrodružství na burze.

smartsupp–3.jpg

Dvojnásobný růst za tři roky. Brněnský Smartsupp ladí umělou inteligenci, jež pomůže s nákupem

Loni se Smartsupp zaměřil na vývoj chatbota, aby pracoval více automatizovaně. Letos jej napojil na umělou inteligenci ChatGPT od OpenAI.

banner-do-clanku-2360×1180-havlasek-haskovecEvent

Konverze začíná, ještě než si člověk uvědomí, že vás zná. Spokojený pes i Notino radí, jak neztrácet zákazníky

Chyby na e-shopech znepříjemňují a kazí celý nákupní zážitek zákazníků. Prostoru pro zlepšení existuje vždy hodně. Poradíme, kde jej hledat.

chmelar

Asijské dobrodružství Davida Chmelaře chytá druhý dech. Jeho startup kupuje velký hráč z Indonésie

O Bukalapaku ani iPrice jste možná neslyšeli. Druhou jmenovanou firmu v Malajsii spoluzaložil Čech David Chmelař a teď dotáhl velký deal.

havlikova-stepanka_035a9610

Změny cen během nákupu, vkládání zboží do košíku. Nekalé praktiky využívá třetina e-shopů

Evropská komise nedávno neférové postupy testovala u stovek online obchodníků. Chystá přísnější pravidla na ochranu spotřebitelů, popisuje advokátka.

david-klimek-supplydo-reg

Měl na dosah NHL, teď ze Zlína posílá balíčky do desítek zemí. Logistický startup získal deset milionů

SupplyDo klientům pomáhá s logistickými procesy a již v prvním roce fungování mělo být ziskové. S investicí chce byznys posunout na vyšší úroveň.

kasa-pilulka

Pilulka loni včetně franšíz utržila 3,5 miliardy. Do tří měsíců plánuje druhou emisi akcií na burze

Navzdory negativnímu vývoji trhu dokázala online lékárna růst. Úpis cenných papírů chce použít hlavně na růst na rozvíjejících se trzích.

banner-do-clanku-2360×1180Event

Ze sta lidí nákup na e-shopu dokončí jen jednotky. Jak zbytečně neztrácet zákazníky?

Homepage, nabídka, produkt, košík, checkout. U každého z těchto kroků nákupního procesu odpadne značná část zákazníků. Poradíme, jak to zlepšit.

notino

Notino vydělalo přes půl miliardy. Český e-shop s kosmetikou je mezi největšími prodejci napříč Evropou

Michal Zámec dokázal vybudovat e-shop, který z Brna konkuruje největším evropským hráčům. Předloni prodal zboží za 18 miliard.

foodora-riders1-min

Značka Dáme jídlo končí. Německý majitel ji přejmenovává a přebarvuje na růžovo

Nově se Dáme jídlo bude jmenovat Foodora. Změna má z pohledu uživatelů probíhat postupně, nejdřív v aplikacích na telefonech.

jaroslav-sodomkaKomentář

K věci: Zákazníkům otevření online tržiště Kauflandu přináší pozitiva, pro české prodejce je dvousečné

Expert na retail a e-commerce Jaroslav Sodomka z Publicis Groupe v komentáři přibližuje, jak s českým trhem zahýbe vstup dalšího velkého hráče.