Máme přes tisíc sezení měsíčně, říká šéf Terap.io. Česká online psychoterapie narostla na 4 tisíce klientů

Jan Sasínek, Olga Kunertová a Chádí El-Moussawi, zakladatelé Terap.io

Foto: Terap.io

Sezení s psychology a terapeuty jsou v Česku stále vesměs považována za tabu, o kterém se na veřejnosti příliš nemluví, ovšem díky psychoterapiím po internetu se to začíná otáčet k lepšímu. Vidí to i český startup Terap.io, který provozuje stejnojmennou online službu pro psychoterapeutická sezení. Ta během pandemie výrazně vyrostla a její tvůrci už vyhlíží jak růst finančních ukazatelů, tak zahraniční expanzi.

Terap.io není na trhu žádným nováčkem. Poprvé jsme o něm mohli více slyšet loni v září, když do startupu Chádího Moussawiho, Jana Sasínka a odborné garantky Olgy Kunertové investovala skupina Miton, která tím prohloubila svůj záběr do oblasti duševního zdraví. V té době Terap.io fungovalo prvním rokem a snažilo se změnit smýšlení lidí nad tím, jak přistupovat k psychickým problémům a včas je s odborníky řešit.

Hlavní výhodou takové služby je dle jejích zakladatelů komfort, který mají klienti dostat. Nemusí totiž jezdit do ordinací a vystavovat se tak tlaku z neznámého prostředí, ale mohou si o čemkoliv promluvit s psychoterapeuty online z domova. Ať už prostřednictvím videohovorů, klasických hovorů nebo psaných zpráv. Navíc si mohou vybrat takového odborníka, který se na specifické duševní potíže specializuje.

„Online terapie je flexibilnější a časově nenáročnější. Člověk nemusí nikam jezdit a sezení si naplánovat třeba na víkend nebo pozdní večer, pokud má terapeut volno,“ říká Chádí Moussawi a pro CzechCrunch potvrzuje, že během loňských náročnějších měsíců se poptávka po službě výrazně zvýšila. Aktuálně má Terap.io přes čtyři tisíce registrovaných klientů a průměrně odbaví přes tisíc sezení za měsíc.

terap-io_1

Sezení s psychoterapeuty lze vyřídit přes počítač i telefon

Foto: CzechCrunch

Během loňského jara, kdy pandemie koronaviru ochromila takřka celý svět, se měl počet registrovaných uživatelů až ztrojnásobit a obdobný trend pokračuje i teď, kdy Terap.io eviduje tři stovky nových klientů každý měsíc. „Počet lidí, kteří se necítí dobře kvůli současné pandemické situaci a mají strach o své zdraví, rodinu, děti či práci, znatelně narostl. Více pak našich služeb využívají ženy,“ doplňuje Moussawi.

Růst zájmu o online psychoterapii, kterou zhruba třetina klientů využívá přes písemnou komunikaci, se projevil i na tržbách startupu, jež se loni pohybovaly na úrovni nižších stovek tisíc korun. Přesná čísla ovšem Moussawi, jenž Terap.io zakládal i na základě vlastních zkušeností s psychickými problémy, neuvádí, ale úspěšnou jízdu by Terap.io chtělo korunovat překlopením do černých čísel, na která míří do dvou let.

V plánu je také expanze do zahraničí, která by měla nastat během následujících dvanácti měsíců, a rozšiřování služby o další funkce. Do budoucna budou chtít tvůrci Terap.io nabrat i další investice, kterými zčásti pokryjí B2B akviziční kanál, jenž vznikl v důsledku velké poptávky ze strany firem. Ty chtějí psychoterapii online nabízet svým zaměstnancům, což může být jeden z benefitů.

Aktuálně se ale Terap.io soustředí na jinou aktivitu. Prostřednictvím nové kampaně, do níž jsou zapojeni i influenceři, chce oslovit lidi, kteří o psychoterapii přemýšlí, ale nemají odvahu se na ni přihlásit. Proto se bude snažit přinášet kvalitní obsah i situace z reálného prostředí tak, aby si potenciální zájemci nemysleli, že sezení o odborníkem není ničím divným nebo ostudným.

Daří se i Hedepy

Terap.io není jedinou platformou určenou pro psychoterapeutická sezení po internetu. V Česku funguje také Hedepy, služba z dílen české agentury YYY Agency (dříve Brain One), která – stejně jako Terap.io – během pandemických měsíců vyrostla a těší se čím dál větší oblibě. I proto ve struktuře YYY Agency proběhly velké změny a její dosavadní šéf Lukáš Krčil se do Hedepy pustil takříkajíc na full time.

Hedepy, posilněné nedávnou osmimilionovou investicí, a Terap.io se ve své podstatě shodují na tom, co nabízí. Pořád jde o zprostředkování psychoterapie online s jedním z mnoha odborníků. A vlastně mají i obdobné plány – také chtějí za hranice a doplňovat službu o nové funkce.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.