Bicykly jedou. Jaroslav Beck a Robert Kyncl posílají přes 10 milionů do českého projektu Outfindo

Jaroslav Beck a Robert Kyncl společně investují v rámci JARO Capital

Foto: CzechCrunch

Bicykly se v posledních měsících prodávají jako na běžícím pásu a příležitost v nich vidí Jaroslav Beck s Robertem Kynclem. Investorské duo posílá přes 10 milionů korun do tuzemského projektu Outfindo, který pomáhá právě s nákupem jízdních kol. Stojí za ním bývalý šéf Dáme jídlo Jan Matějů, jenž chce díky nabranému kapitálu celou službu doladit a začít růst.

Outfindo je v ostrém provozu teprve několik měsíců. Zákazníkům aktuálně nabízí výběr z devíti tisíc kol od více než 70 obchodníků, přičemž jeho ambice sahají nad rámec prosté nákupní galerie. Vášnivý cyklista Jan Matějů chce totiž zákazníkům radit, jaké kolo je pro ně vhodné, a to během pár minut i těm, kteří se mezi přehazovačkami a odpruženými vidlicemi neorientují.

Na své plány nyní Outfindo získává první externí kapitál. V rámci pre-seedového financování do něj přes zmíněných 10 milionů korun posílá JARO Capital, za nímž stojí Jaroslav Beck a Robert Kyncl. Zatímco Beck je spoluzakladatelem studia Beat Games stojícím za nejúspěšnější VR hrou na světě Beat Saber, Kyncl po štacích v Netflixu a HBO působí od roku 2010 jako obchodní ředitel YouTube.

Společnými zkušenostmi i kapitálem a pod hlavičkou JARO Capital chtějí podporovat tuzemské inovativní projekty s celosvětovými ambicemi a právě Outfindo si vyhlédli jako svou druhou investici. Koncem minulého roku podpořili projekt Live Penalty Pavla Kacerleho a nyní se ze světa zábavy vydávají do e-commerce.

„Do Outfindo jsme se rozhodli investovat, jelikož věříme vizi týmu, který za tímto projektem stojí. Je to přesně takový typ projektu, který jsme chtěli podpořit. Stojí za ním lokální zkušený tým, který má globální ambice změnit významnou část e-commerce světa,“ říká o investici Robert Kyncl, který je jedním z nejvýše postavených lidí v celém YouTube.

jan-mateju

Jan Matějů, zakladatel projektu Outfindo

Foto: Outfindo

V čele nového projektu stojí Jan Matějů, který je bývalým závodníkem, a tak má ke kolům blízko. Zároveň prošel různá odvětví od telekomunikací po food delivery, když působil v tuzemské i německé Telefónice, Staropramenu, jako CEO Dáme jídlo a naposledy v Liftagu. Se službou Outfindo se rozhodl vyrukovat ve chvíli, kdy poptávka po kolech zásadně převyšuje nabídku a obchody hlásí vyprodáno. I s tím chce pomáhat.

Na Outfindu proto zákazníci najdou pouze kola i elektrokola, která jsou skladem, takže pokud si nějaké vyberou, nemusí se bát, že by na něj čekali třeba několik měsíců, jak je během pandemie běžné. Lidé zavření doma bez možnosti vycestovat se totiž ve velkém přesunuli k aktivnímu odpočinku právě na kolech. A ty, kdo třeba ještě o koupi bicyklu uvažují, chce oslovit Jan Matějů a pomoci jim s výběrem správného kola.

„Věřím, že i složitější produkt lze koupit jednoduše. Určitě není nutné strávit hodiny hledáním a porovnáváním. Stejně se pak zpravidla jdete zeptat někoho ze svého okolí, kdo se v tom vyzná, abyste si byli jistí,“ popisuje devětatřicetiletý zakladatel. „Věřím, že celý nákupní proces lze zpříjemnit. Proto v Outfindu na jednom místě spojujeme právě odbornost profíků z oboru, technologie, které to dokážou replikovat, a pohodlný výběr,“ dodává Matějů.

Vedle standardních filtrů může zákazník využít také chytrého průvodce, který mu pomůže vybrat ideální kolo na základě toho, kde chce jezdit, ale i třeba podle toho, jaká je jeho oblíbená značka auta. Chytrý algoritmus totiž pracuje s osobnostními a brandovými archetypy, a tak Outfindo pomáhá vybírat ideální kolo i pomocí zdánlivě nesouvisejících otázek.

„Outfindo je produkt, který díky snadno uchopitelným otázkám na pár kliknutí nabídne podobně jako zkušený expert v obchodě skvělý výběr toho, co hledáte a v čem by se jinak vyznat trvalo delší čas. Věříme, že je to cesta, jak výrazně usnadnit výběr i samotný nákup komplexnějších produktů v online prostředí,“ je přesvědčen Jaroslav Beck.

Jan Matějů se ostatně u bicyklů nechce zastavit. Jelikož k nim má ale nejblíž, Outfindo na nich začíná. Kam by se mohl vydat dál, zatím prozradit nechce, stejně jako to, jak moc by měla jeho služba v letošním roce vyrůst. Již ale prý registruje první zákazníky a právě první investice od JARO Capital má pomoci v akceleraci celého projektu.

„Jsme nesmírně rádi, že jsme se domluvili právě s Robertem a Jardou. Jsme na začátku cesty, a přestože máme zkušený tým, tak nám nadhled a zkušenosti JARO Capital výrazně usnadní zvládnout růst a fázovat další kroky,“ dodává Jan Matějů.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.