Televize Seznam roste a potřebuje vlastní doménu. Na scénu se tak s internetovými pořady vrací Stream.cz

Seznam vrací do hry videoportál Stream.cz

Foto: Seznam

Do popředí tuzemského internetu se vrací značka Stream.cz. Oblíbená online televize se sice před dvěma lety pod taktovkou Seznamu přesunula na nový portál, který měl sjednotit veškeré video aktivity české internetové jedničky, ale teď je opět vše jinak. Z portálu TelevizeSeznam.cz se Stream opět vrací i s novým logem na vlastní doménu, tu původní pro sebe získá samotná celoplošná terestrická Televize Seznam.

„Terestrická Televize Seznam spuštěná v lednu 2018 prošla v loňském a letošním roce výraznou programovou proměnou, která měla velmi pozitivní dopad na její sledovanost. V lednu letošního roku jsme podle měření ATO měli měsíční divácký zásah 2 905 000 diváků,“ říká Ivan Mikula, ředitel Televize Seznam.

Jak začátkem roku informoval magazín Lupa.cz, podle peoplemetrového měření zajišťovaného agenturou Nielsen Admosphere si Televizi Seznam zapínalo letos v lednu průměrně 0,63 % diváků starších 15 let. Rok předtím to bylo 0,35 %. Jelikož zájem o vysílání roste, rozhodl se Seznam dát své televizi větší prostor také online, kde chce nabídnout více doplňujícího obsahu.

Výsledkem je, že se aktuální videoportál TelevizeSeznam.cz spolu s více než 600 pořady a stovkami tisíc videí znovu přesune na adresu Stream.cz. Sjednocující doména přitom vznikla před dvěma lety a Seznam na ní nabízel jak svůj vlastní, tak i partnerský obsah. Součástí byly dosud také pořady z terestrické Televize Seznam, avšak z důvodu růstu její relevance Seznam nyní opět služby oddělí.

igor-kalas

Igor Kalaš, ředitel Business Development Seznam.cz

Foto: Seznam

„V roce 2019 vnikl videoportál TelevizeSeznam.cz s tím, že bude zastřešovat veškeré interní i externí video aktivity. A to se nemění. Za dva roky fungování jsme pro videoportál získali úctyhodné množství kvalitního partnerského obsahu, který je ale určený pouze pro online prostředí, nikoli do terestrické televize. Televize Seznam vedle toho zvyšuje svou sledovanost i rating a s větším množstvím diváků přichází i potřeba nabízet jim doprovodný obsah,“ říká pro CzechCrunch Igor Kalaš, ředitel Business Development Seznam.cz.

Nabízet doprovodný obsah chce Seznam pro svou televizi logicky i na příslušné doméně, která odpovídá názvu samotné stanice. „Brandové odlišení obou služeb je tedy logickým krokem, důsledkem jejich úspěšného fungování a příležitostí pro jejich další rozvoj,“ doplňuje Kalaš. Stávající knihovna se tak přesune na Stream.cz. Na TelevizeSeznam.cz se ze své stávající domény přesune na podzim terestrická televize Seznamu.

„Vracíme se k původnímu brandu Stream, protože ho lidé stále znají a spojují si ho se videoobsahem vznikajícím pod hlavičkou Seznamu. Navíc máme pod tímto názvem stále vedenou vlastní produkci, která vytváří náš vlastní obsah. Její tvorba nyní bude označována jako Stream Originals,“ dodává Igor Kalaš. Mezi takovou tvorbu patří pořady jako Lajna 2, A DOST!, Kancelář Blaník, Autobazar Monte Karlo či Krvavá léta.

Vlastní obsah Streamu podle vyjádření Seznamu vygeneroval v dubnu letošního roku 14,6 milionu zhlédnutí, což bylo celkem 47,3 % z celého videoportálu. Zároveň se meziročně zdvojnásobil odsledovaný čas partnerské tvorby, přičemž měsíčně má portál 3,3 milionu reálných uživatelů. Finanční výsledky Seznam za své jednotlivé divize nezveřejňuje.

lajna31

Třetí řada seriálu Lajna je natáčena primárně pro terestrické televizní vysílání

Foto: Seznam

Nejočekávanější novinkou z dílny Televize Seznam je aktuálně připravovaná třetí řada seriálu Lajna, která je tentokrát v koprodukci se slovenskou TV Joj natáčena primárně pro terestrické televizní vysílání. Pod dohledem scenáristy Petra Kolečka se tak chystá osm zcela nových dílů ve stopáži dvacet šest minut. Premiéra by měla proběhnout na podzim.

„Lajna 3 je primárně natáčena pro Televizi Seznam a TV Joj, ale jak jsme již informovali, časem se jí diváci dočkají i v online podobě,“ dodává Igor Kalaš. Nový obsah nicméně dál vzniká i na Stream.cz, v poslední době lze zmínit například Rychle než to smažou, kde Tomáš Klus provádí světem dezinformací, pořad Královská rodina o britském království a po delší době se vrací také nové díly stand-up show Na stojáka.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.