Správa nemovitostí je zastaralá, hlásí český startup BeiT. Obsluhuje už 25 tisíc domovů a letos míří na tržby 10 milionů

Miro Hachlinec, zakladatel a ředitel startupu BeiT

Foto: BeiT

Od ledna příštího roku vstoupí do platnosti nová směrnice Evropské unie, která vyžaduje pravidelné informování uživatelů o spotřebě energií, a to jednou měsíčně. Od roku 2027 pak budou povinné kompletní implementace dálkově odečitatelných měřičů a poměrových rozdělovačů tepla. I když se může zdát, že jde o poměrně dalekou budoucnost, svou pozici na tomto trhu si už teď buduje český startup BeiT, jenž podle svých slov posouvá správu budov do 21. století.

Ve své platformě BeiT kombinuje několik různých datových zdrojů – měřiče připojené přes internet věcí, data od dodavatelů služeb, správců budov i nájemníků – a ty pak shromažďuje na jedno místo. Díky tomu vzniká řešení, které uživatelům ze všech zúčastněných stran umožňuje sledovat a analyzovat, jakým způsobem nakládají s energiemi a jestli by to nešlo dělat efektivněji.

„Naší vizí je vytvořit nový segment na trhu digitální správy rezidenčních nemovitostí,“ popisuje pro CzechCrunch zakladatel firmy Miro Hachlinec s tím, že BeiT zjednodušuje práci správcům budov a koncovým zákazníkům umožňuje mít okamžitý přehled útrat za energie a služby, a to na webu nebo v aplikaci.

Už teď přitom startup obsluhuje 25 tisíc domovů a 400 budov, pro které vyvíjí vlastní zařízení, datové sítě, databázové systémy, software na řízení zdrojů pro správce nemovitostí i mobilní aplikaci. To je pro relativně malou firmu o bezmála třiceti zaměstnancích poměrně široký záběr činností, právě to je však cílem BeiT.

miro-hachlinec-beit-1

Miro Hachlinec, zakladatel a ředitel startupu BeiT

Foto: BeiT

„Naší hlavní výhodou je, že sjednocujeme různá řešení do uceleného ekosystému. Naši konkurenti jsou vertikálně fragmentovaní v jednotlivých sub-trzích, proto nám konkurují v jednotlivých segmentech, ale ne v celkovém řešení, které nabízíme,“ říká Hachlinec.

Řečeno jinými slovy, BeiT například kombinuje senzory různých výrobců, k tomu přidá data od energetické společnosti, ty propojí se správou fakturací a informačními systémy. Celkově tak kombinuje desítku různých segmentů a snaží se zefektivnit proces sledování a analýzy výdajů, administrativních i servisních úkonů a technické správy jakékoliv budovy.

Miro Hachlinec zakládal BeiT v roce 2016, na různých manažerských i ředitelských pozicích v technologických firmách předtím působil patnáct let a zkušenosti se rozhodl využít právě ve vlastním projektu. Uvědomil si totiž, že oblast správy nemovitostí je obecně značně tzv. low-tech – většina procesů, pracovních postupů, sběru dat a interakcí pořád probíhá manuálně nebo se dělá jen zastaralými nástroji.

„Robustnost našeho řešení a rozsah oblastí je pro nás hlavní výhodou a současně i hlavní nevýhodou. Proto máme dlouhý obchodní cyklus a postupně jej chceme zkracovat díky osvětě trhu a už schválené evropské legislativě, která taková řešení vyžaduje,“ doplňuje zakladatel startupu.

BeiT se přitom na trhu etabluje až letos, kdy dokončuje, testuje a implementuje své řešení, a postupně tak rozbíhá i své tržní aktivity. Prodej základního produktu však už v loňském roce firmě přinesl tržby na úrovni pět milionů korun. Se spuštěním hlavní části služby letos očekává nárůst na deset milionů.

„Už teď máme uzavřené smlouvy na opakované prodeje v hodnotě více než desetinásobku loňských prodejů. Naším cílem je do pěti let zdvojnásobit portfolio zákazníků v České republice a v příštím roce otevřít alespoň tři zahraniční trhy,“ popisuje ambiciózní plány Hachlinec s tím, že v tuzemsku cílovou skupinu definuje jako desítky tisíc bytovek, v nichž je více než 20 bytů.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.