Semtex kupuje esportový tým Brute Petra Andrýska. Český výrobce energy drinků se s ním chce probít na mezinárodní scénu

Petr Andrýsek (vpravo) prodává tým Brute výrobci energy drinků Semtex

Foto: Brute

Na české esportové scéně dochází k velkému obchodu. Tuzemský výrobce energetických nápojů Semtex, za nímž stojí krnovská společnost Kofola, kupuje esportový tým Brute Petra Andrýska, který do něj předloni investičně vstoupil a stal se jeho majitelem. Semtex tímto krokem posiluje svou vizi stát se značkou propojující nejen hry a esport, ale i další lifestylové oblasti.

„Snažil jsem se o to, abych dostal esport a gaming více do mainstreamu. Semtex to posune na úplně jinou úroveň,“ zmiňuje pro CzechCrunch Petr Andrýsek, který založil agenturu Socialsharks a aktivně participuje na propagaci esportů nejen v Česku. „Rozhodoval jsem se mezi několika kupci, ale vize a plány Semtexu mě nadchly zdaleka nejvíce,“ doplňuje.

Stejně jako například Red Bull nebo Monster Energy, tedy jedni z největších výrobců energy drinků na světě, i Semtex se totiž snaží vstoupit do masivně rostoucí oblasti, kterou esport s odhadovanou tržní hodnotou přes miliardu dolarů představuje. I proto podporoval streamovaná utkání na Twitchi a vytvořil nápoj s přídomkem Focus určený pro vyšší koncentraci hráčů.

1brute-semtex

Český esportový tým Brute

Foto: Brute

S esportovým celkem Brute, jehož řady tvoří třicítka profesionálních hráčů CS:GO, Dota 2 a League of Legends, na příchutích nového drinku ostatně spolupracoval a dával je hráčům testovat. Finální rozhodnutí o prodeji týmu, o kterém se spekulovalo minulý měsíc, tak nevycházelo čistě z finančních důvodů – obě strany si totiž sedly už předtím.

Brute pak bude v nové strategii Semtexu zapadat do projektu Semtex Republic, ve kterém bude značka kombinovat vlivy hudby, módy a právě i her, respektive esportů. „Na Semtex Republic se nesmírně těším. A to, že se rozhodli tým rovnou koupit a nebýt jen sponzorem, je dle mého unikátní ukázka odhodlání celému projektu,“ doplňuje Andrýsek. Finanční parametry transakce se rozhodly obě strany nekomentovat. Sám Andrýsek nicméně do rozvoje Brute poslal řádově několik milionů korun.

„Převzetí týmu silnou značkou nám zajistí stabilní finanční zázemí. Budeme se tak moci soustředit na rozvoj hráčů, na zvyšování jejich dovedností. Slibujeme si od toho další zlepšení jak na místní, tak na mezinárodní herní scéně a vybudování silné hráčské komunity,“ říká Tomáš Müller, manažer týmu Brute.

Jak Andrýsek pro CzechCrunch potvrdil, prodejem Brute se mu otevírají dveře pro rozjetí dalších projektů, byť zatím neuvádí, o jaké půjde. Stále ale bude pokračovat na rozvoji startupu Madmonq, který spoluzaložil. Ten nabízí pilulky pro zvýšení výkonnosti nejen hráčů videoher a nabral před nedávnem několikamilionovou investici.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.