Ostravský Shopsys loni vyrostl o polovinu a utržil rekordních 78 milionů korun. Letos chce překonat 100 milionů

Matěj Kapošváry, provozní ředitel, a Petr Svoboda, CEO a zakladatel Shopsysu

Foto: Shopsys

Více než rok trvající pandemie koronaviru zvýraznila potřebu maloobchodníků přesouvat svoje nákupy také na internet. S rozvojem celého segmentu e-commerce tak rostou i firmy, které se na tomto trhu podílí. Jednou z nich je také ostravský Shopsys, jenž vyvíjí e-shopová řešení a e-commerce platformu a v loňském roce zaznamenal rekordní výsledky.

Ve svém posledním fiskálním roce, který se končí 31. března, společnost utržila 78 milionů korun, což z předloňské úrovně 54 milionů představuje meziroční nárůst o 44 procent. Shopsys zároveň zaznamenal historicky nejlepší ziskovost, když jeho předběžný zisk před zdaněním a úroky (EBIT) dosáhl necelé dva miliony korun.

„I přes fakt, že nám pandemie v určitých aspektech pomohla, hlavními zdroji růstu obratu v loňském roce byla realizace projektů, které jsme získali ještě před covidem,“ říká Matěj Kapošváry, čerstvě jmenovaný provozní ředitel Shopsysu, který ještě v roce 2019 podpořil venture kapitálový fond Reflex Capital Ondřeje Fryce.

Mezi klienty sedmdesátičlenného týmu Shopsysu se v loňském roce zařadili například takoví retailoví hráči jako Mountfield, Sconto nábytek nebo miliardový prodejce a výrobce elektro zboží EMOS. Se svou e-commerce platformou Shopsys Framework pak ostravská společnost expanduje i za hranice českého trhu.

„V dalším roce chceme obratově atakovat hranici 100 milionů. Nejde nám však o maximalizaci tržeb za každou cenu. Je pro nás zásadní růst bez kompromisů v našich technologiích, postupech a zákaznické spokojenosti, pro jejichž vysokou úroveň jsme na trhu vyhledávaní,“ komentuje Kapošváry, jenž ve firmě doteď působil na pozici obchodního a marketingového ředitele.

„Za více než šest let, co s Matějem spolupracuji, jsem si mnohokrát ověřil, že má tah na bránu, dosahuje stanovených cílů a skvěle si rozumí s celým týmem. I proto jsem přesvědčen, že operativní řízení firmy svěřuji do správných rukou,“ komentuje Petr Svoboda, zakladatel Shopsysu. Ten se přesune do vizionářské a strategické roviny a získá více prostoru na nové e-commerce projekty.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.