Investor Ondřej Tomek posílá 10 milionů do Flangi, e-shopu s luxusním zbožím do domácnosti

Peter BrejčákPeter Brejčák

lenka-petrlickova

Foto: Flangi

Lenka Pertlíčková, zakladatelka e-shopu Flangi

0Zobrazit komentáře

Lenka Pertlíčková nedokázala najít pořádný obchod s luxusním zbožím v segmentu bydlení a životního stylu, a proto se rozhodla, že založí vlastní. E-shop Flangi funguje od října loňského roku, podařilo se mu zvládnout první vánoční sezonu, a přestože je teprve v začátcích, jeho koncept zaujal také investory.

Celkem deset milionů korun s přislíbením dalších investic v blízké budoucnosti vložil do firmy venture kapitálový fond Impulse Capital, za nímž stojí známý investor a miliardář Ondřej Tomek. Menším dílem se k němu připojila také marketingová agentura Effectix. Podílové poměry ani jedna strana nekomentuje.

Přes fond Impulse Capital přitom investuje přímo Tomek, který zároveň loni v září stál u zrodu dalšího fondu Impulse Ventures. Ten má na investice do startupů připravené čtyři miliardy korun, přičemž největším dílem přispěl opět sám spoluzakladatel portálu Centrum.cz. Podíly fond drží například v Shoptetu, dlouhodobě v brněnské Safetice a loni investoval také do startupu Dataddo.

Nově získaný kapitál má teď e-shopu Flangi pomoci zejména v rozvoji a expanzi. Prémiový prodejce si totiž stanovil ambiciózní cíl – do tří let se chce stát online jedničkou svého segmentu ve střední a východní Evropě. Celkově svým vznikem Flangi reaguje na dění na trhu, kdy se během pandemie koronaviru mnoho nákupů přesunulo právě na internet, a to včetně luxusního zboží.

flangi

Foto: CzechCrunch

Český e-shop Flangi se zaměřuje na luxusní zboží

„Obchod, kam bych sama chodila ráda nakupovat, respektive brouzdala na něm po internetu, tu není. Proto nastal čas nějaký založit. Už teď vidím, že česká společnost hodně dozrála a je připravena investovat do věcí, které je doma obklopují. Řeší jak jejich kvalitu, tak i to, kdo je vyrábí,“ přibližuje Pertlíčková, která ve svém podnikání plánuje zúročit své zkušenosti z oblasti e-commerce – v minulosti působila v obchodě Kulina.cz.

Během necelého roku na trhu se podle Pertlíčkové jejímu e-shopu podařilo úspěšně zvládnout první vánoční sezonu a aktuálně generuje měsíční obrat v řádu stovek tisíc korun. Nabízí luxusní produkty v kategoriích vaření a stolování, porcelán a sklo, doplňky do bytu a do koupelny, textil a beauty, do budoucna pak plánuje rozšíření o nábytek a fashion doplňky.

Flangi se chce při budování portfolia zaměřit na nabídku značek, jež na českém trhu aktuálně nejsou dostupné. Zároveň plánuje propagovat tuzemský design v zahraničí, už teď probíhají jednání s několika prestižními výrobci. Podle své zakladatelky však e-shop staví zejména na kultuře prodeje.

„Klíčový je pro mě celkový zážitek z nákupu. Proto jsem věnovala mnoho energie do vývoje internetových stránek na míru, které kromě potřebného technického zázemí vynikají autentickým designem a příjemným ovládáním. Navíc se každá zásilka pečlivě a ekologicky balí, dokonce každý balíček voníme na zakázku vyrobeným Flangi parfémem,“ přibližuje podnikatelka.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym