Investor Ondřej Tomek posílá 10 milionů do Flangi, e-shopu s luxusním zbožím do domácnosti

Lenka Pertlíčková, zakladatelka e-shopu Flangi

Foto: Flangi

Lenka Pertlíčková nedokázala najít pořádný obchod s luxusním zbožím v segmentu bydlení a životního stylu, a proto se rozhodla, že založí vlastní. E-shop Flangi funguje od října loňského roku, podařilo se mu zvládnout první vánoční sezonu, a přestože je teprve v začátcích, jeho koncept zaujal také investory.

Celkem deset milionů korun s přislíbením dalších investic v blízké budoucnosti vložil do firmy venture kapitálový fond Impulse Capital, za nímž stojí známý investor a miliardář Ondřej Tomek. Menším dílem se k němu připojila také marketingová agentura Effectix. Podílové poměry ani jedna strana nekomentuje.

Přes fond Impulse Capital přitom investuje přímo Tomek, který zároveň loni v září stál u zrodu dalšího fondu Impulse Ventures. Ten má na investice do startupů připravené čtyři miliardy korun, přičemž největším dílem přispěl opět sám spoluzakladatel portálu Centrum.cz. Podíly fond drží například v Shoptetu, dlouhodobě v brněnské Safetice a loni investoval také do startupu Dataddo.

Nově získaný kapitál má teď e-shopu Flangi pomoci zejména v rozvoji a expanzi. Prémiový prodejce si totiž stanovil ambiciózní cíl – do tří let se chce stát online jedničkou svého segmentu ve střední a východní Evropě. Celkově svým vznikem Flangi reaguje na dění na trhu, kdy se během pandemie koronaviru mnoho nákupů přesunulo právě na internet, a to včetně luxusního zboží.

flangi

Český e-shop Flangi se zaměřuje na luxusní zboží

Foto: CzechCrunch

„Obchod, kam bych sama chodila ráda nakupovat, respektive brouzdala na něm po internetu, tu není. Proto nastal čas nějaký založit. Už teď vidím, že česká společnost hodně dozrála a je připravena investovat do věcí, které je doma obklopují. Řeší jak jejich kvalitu, tak i to, kdo je vyrábí,“ přibližuje Pertlíčková, která ve svém podnikání plánuje zúročit své zkušenosti z oblasti e-commerce – v minulosti působila v obchodě Kulina.cz.

Během necelého roku na trhu se podle Pertlíčkové jejímu e-shopu podařilo úspěšně zvládnout první vánoční sezonu a aktuálně generuje měsíční obrat v řádu stovek tisíc korun. Nabízí luxusní produkty v kategoriích vaření a stolování, porcelán a sklo, doplňky do bytu a do koupelny, textil a beauty, do budoucna pak plánuje rozšíření o nábytek a fashion doplňky.

Flangi se chce při budování portfolia zaměřit na nabídku značek, jež na českém trhu aktuálně nejsou dostupné. Zároveň plánuje propagovat tuzemský design v zahraničí, už teď probíhají jednání s několika prestižními výrobci. Podle své zakladatelky však e-shop staví zejména na kultuře prodeje.

„Klíčový je pro mě celkový zážitek z nákupu. Proto jsem věnovala mnoho energie do vývoje internetových stránek na míru, které kromě potřebného technického zázemí vynikají autentickým designem a příjemným ovládáním. Navíc se každá zásilka pečlivě a ekologicky balí, dokonce každý balíček voníme na zakázku vyrobeným Flangi parfémem,“ přibližuje podnikatelka.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.