Digitální eventy baví. České Happenee na tvorbu virtuálních událostí nabírá přes 38 milionů korun od Reflex Capital

Zdeněk Hesoun, zakladatel a šéf digitálně-eventového startupu Happenee

Foto: Happenee

V minulém roce bylo takřka nemožné se organizovaně střetávat, a proto se do popředí začaly dostávat služby, které jinak fyzické události překlápí do internetového prostředí. Jednou z nich je i česká eventová platforma Happenee, díky níž si klienti mohou vytvořit vlastní konferenci, veletrh nebo jakýkoliv jiný event online a zapojit do něj účastníky z celého světa. A právě to přimělo investory, aby jí s dalším růstem pomohli.

Do Happenee nově vstupuje investiční fond Reflex Capital zakladatele Ondřeje Fryce, který do firmy posílá 1,5 milionu eur (přes 38 milionů korun). Podle tvůrců tato investice poslouží primárně pro urychlení vývoje produktu a postupnou expanzi dále do Evropy a Spojených států, kde chce hledat klienty ze stran velkých korporátních firem. V neposlední řadě rozšíří i své zaměstnanecké řady – z 20 na 45 pracovníků.

„Rok 2020 byl zlomový. S příchodem pandemie jsme se rozhodli, že se začneme orientovat převážně na online, tedy virtuální a hybridní eventy, a vůbec poprvé jsme začali tvořit i 3D. Díky tomu jsme dosáhli skvělých výsledků a podařilo se nám dokázat investorům, že Happenee je výrazný hráč na poli správy a tvorby eventů všeho druhu,“ říká CEO a zakladatel Happenee Zdeněk Hesoun.

happenee

I takto mohou virtuální eventy v Happenee vypadat

Foto: Happenee

Meziročně Happenee vyrostlo o 550 procent, byť konkrétnější čísla neuvádí. V příštím roce pak cílí na obrat přes 100 milionů korun a plánuje také navyšovat počet zákazníků, kteří jeho služby pro výrobu a pořádání událostí v digitálním prostředí využívají. Za svou šestiletou historii pak zvládlo obsloužit šest desítek klientů a uspořádat přes 250 virtuálních či hybridních eventů.

„Je jasné, že svět se změnil a do budoucna v něm uspěje ten, kdo je schopný se rychle adaptovat. Oblast virtuálních eventů zažívá ohromný boom a my věříme, že Happenee v ní může uspět. Mají už dnes zajímavé partnery, skvělý produkt a jako při každé naší investici nás musí nadchnout především samotný founder, což se Zdeňkovi podařilo,“ říká Ondřej Fryc, managing partner Reflex Capital, který v minulosti investoval i do firem jako Productboard, Webnode, Apify nebo Shopsys.

Poskytnuté finance mají podle tvůrců posloužit také pro vybudování tzv. digitálního tržiště, kdy si firmy budou moci vybírat z různých komponentů a tvořit vlastní událost v trojrozměrném prostředí na míru svých požadavků. „Happenee má schopnost přenést offline event v měřítku jedna ku jedné do online 3D prostředí se všemi zásadními funkcionalitami, jako jsou networking, sdílení zážitků, gamifikace a mnohé další,“ doplňuje Hesoun.

Happenee nicméně není jedinou službou, která se tímto byznysem zabývá. Za zmínku stojí i čeští Space Makers, kteří tvoří propracovaná virtuální prostředí (především kanceláře) pro klienty na platformě Gather Town. Ta do obyčejných videokonferencí přináší gamifikační prvek, díky čemuž se schůzování stává atraktivnějším.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.