Americký startup Outreach buduje v Česku velký tým a po nové investici jeho hodnota přesáhla už 4 miliardy dolarů

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

bergl-outreach2Insider

Foto: Outreach

Tomáš Bergl řídí pražskou pobočku startupu Outreach

0Zobrazit komentáře

Lépe komunikovat se zákazníkem, aby se vždy s radostí vracel, je cílem patrně každé společnosti, která něco prodává. Americký startup Outreach proto vytváří nástroje, které pomáhají firmám se v této oblasti zlepšovat, přičemž na jeho zářnou budoucnost sází i investoři. Po posledním investičním kole překonala hodnota startupu už čtyři miliardy dolarů a slyšet je o něm stále víc také v Česku, kde od loňska buduje pobočku.

V roce 2019 Outreach dosáhl na status takzvaného jednorožce, když se jeho hodnota přehoupla přes hranici jedné miliardy dolarů. Nyní se valuace firmy zmnohonásobila, když spoluzakladatel a CEO Manny Medina oznámil, že získal dalších 200 milionů dolarů. Investici vedly fondy Premji Invest a Steadfast Capital Ventures, přidali se taktéž Sequoia Capital, Tiger Global Management, Vista Equity Partners a stávající investoři. Hodnota firmy činí 4,2 miliardy dolarů.

Od loňského roku působí Outreach také v Česku a má pobočku v pražských Holešovicích. Tu vedou Tomáš Bergl a Amit Paunikar, kteří dokázali během prvního roku získat přes 50 kolegů a společně se podílí na vývoji celého produktu Outreach. Jedná se o takzvanou sales engagement platformu, kterou využívají největší společnosti jako Microsoft, Adobe, Twilio či Zoom.

Chytrý software dokáže obchodníkům automaticky organizovat komunikaci s klientem, ať už jde o e-maily, zprávy na LinkedInu, hovory či fyzické schůzky, a díky strojovému učení se snaží hledat další nejlepší krok v komunikaci a budování vztahu s klientem. Ideálním výsledkem je zvýšení efektivity fungování celých týmů a akcelerace prodejů. A to je pochopitelně důležitá téma pro mnoho firem.

medina-outreach

Manny Medina, spoluzakladatel startupu Outreach

„Pandemie prakticky zrušila fyzické schůzky, což vyústilo v potřebu obchodníků najít vhodné technologie pro řízení jejich obchodů,“ popisuje Manny Medina, přičemž pro agenturu Bloomberg šéf firmy prozradil, že roční obrat Outreache se aktuálně pohybuje „výrazně nad 100 miliony dolarů“, přičemž nově získaný kapitál využije jak na růst byznysu, tak potenciální akvizice.

Rozvoj firmy se týká i zmíněné pražské pobočky, která by se měla do konce roku zvětšit na 80 zaměstnanců. Celkově Outreach nedávno překonal metu tisícovky zaměstnanců, přičemž po světě má hned několik poboček, vedle USA například ve Velké Británii. „Pražská kancelář je momentálně jedinou pobočkou s engineering oddělením mimo USA. Role české pobočky je zatím budování produktu,“ popisuje pro CzechCrunch Tomáš Bergl, který působí v roli ředitele engineeringu.

S vedením startupu Outreach se devětatřicetiletý vývojář znal díky svému dřívějšímu působení v Microsoftu. Během roku 2019 se společně začali bavit o tom, že by dávalo vzhledem k dobré lokalitě i množství talentu smysl otevřít pobočku v Praze, a loni na jaře se tento nápad realizoval. V holešovické budově Visionary tak nyní Bergl buduje mezinárodní tým, který by výhledově neměl řešit jen vývoj, ale stát se plnohodnotnou kanceláří s vlastním ekosystémem a co největší samostatností.

Z pražské pobočky se již pracovalo na několika nových službách Outreache, mezi něž patří například inteligentní virtuální asistentka Kaia, která obchodníkům v reálném čase přepisuje a nahrává hovory a zároveň ve vhodné chvíli nabízí relevantní informace. Další nástroj Outreach Insights poskytuje vhled do vztahů se zákazníky včetně zhodnocení sentimentu zákazníka, který je vyhodnocován na základě jeho reakcí, a Outreach Success Plans umožňuje obchodníkům řídit celý obchodní proces z jednoho místa.

„Vedení Outreache zná český trh a ví, že se jedná o ideální místo z hlediska lokálního poolu talentovaných vývojářů, nízkých nákladů a zároveň vysoké úrovně života. Svou roli také hraje výhodná lokace v srdci Evropy,“ doplňuje Amit Paunikar, který je šéfem produktového managementu. Spolu s nejnovější investicí už Outreach nabral na svůj rozvoj od investorů téměř 500 milionů dolarů, v přepočtu zhruba 10 miliard korun, a růstová křivka by dle jeho zástupců měla pokračovat.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym