Tvůrci trik, která nepropotíte, se pouští i do trenek a kalhotek. Chrudimský CityZen na ně vybral už skoro 800 tisíc

Martin Burkoň, René Němeček a Pavel Hrstka s triky CityZen

Foto: CityZen

Vypadá jako obyčejné triko, ale svým zpracováním výrazně převyšuje dostupnou konkurenci na trhu. Je totiž udělané tak, aby nešlo propotit nebo umazat. Právě to je vlajkový produkt českého módního startupu CityZen, který se před nedávnem vydal na crowdfundingový portál Hithit, aby rozjel větší výrobu dalších ze svých antibakteriálních kousků. A těší se velké oblibě – vybrali už téměř 770 tisíc korun.

Tentokrát chce nenápadná firma z Chrudimi, za kterou stojí trojice kamarádů Martin Burkoň, Pavel Hrstka a René Němeček, ještě více proniknout do oblasti spodního prádla. Konkrétně do pánských boxerek a dámských kalhotek, u nichž chtějí tvůrci zajistit, aby na nich nebyla vidět žádná vlhkost ani po dlouhém dni „v terénu“ a zároveň byly pohodlné během nošení. Důraz kladou také na výrobu v Česku.

Vzhledem k tomu, jakého úspěchu CityZen dosáhlo se svými antibakteriálními tričky, jež se výrazným způsobem podílela na loňských tržbách ve výši 30 milionů korun, dalo se očekávat, že vítané bude i spodní prádlo. Za prvních osmačtyřicet hodin se tvůrcům na Hithitu podařilo vybrat 300 tisíc korun a teď, pár hodin před koncem kampaně, už mají téměř 770 tisíc korun. Na dohled je tak milník v podobě 800 tisíc, který by otevřel brány do nové oblasti.

cityzen-trenky

Pánské boxerky s antibakteriálními účinky

Foto: CityZen

„Jednotlivé cíle naší kampaně jsme měli jasně rozdělené, ovšem teď si uvědomujeme, že s tak velkou podporou našich fanoušků a dalších zájemců můžeme udělat naprosto cokoliv,“ říkají tvůrci CityZen, kteří před zhruba třemi lety přišli se speciální úpravou, díky níž použitý materiál v oblečení neodvádí pot na povrch látky, ale zachytí ho na vnitřní straně, čímž je prodyšný a rychleschnoucí.

Minimálním cílem bylo na Hithitu v rámci kampaně pod trefným názvem Boj proti poslední kapce vybrat 400 tisíc korun, což by jim zajistilo sériovou produkci pánských trenýrek v různých barvách a hlavně s přidanou hodnotou toho, že na nich nepůjde vidět žádná vlhkost. Díky specifické úpravě pak zvládnou ničit i bakterie a odolávat zápachu, což je u takto exponovaného produktu klíčové.

Nechtěli však zapomenout ani na ženy, a proto po pokoření hranice 600 tisíc korun slíbili výrobu prodyšných dámských kalhotek s hladkými švy a bez cedulek. I to se jim podařilo. Nyní čekají na metu 800 tisíc, kterou v průběhu posledních několika hodin kampaně ještě mohou splnit. A pokud ano, zkusí také trička z vlny merino. „Za milion korun vám pak uděláme cokoliv,“ vtipkují tvůrci.

Jak už je na Hithitu zvykem, také CityZen nabízí v rámci své kampaně celou řadu balíčků odměn za přispění. Od zmíněných trenek, které startují na ceně 490 korun, přes různé výhodnější kombinace produktů až dokonce po grilovačku se samotnými tvůrci. Co CityZen chystá dále, si zatím nechává pro sebe – trička z vlny merino rozhodně nemusí být jejich konečnou stanicí.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.