Nápad roku hledá další nadějné projekty. Za 14 let fungování zprostředkoval investice za čtvrt miliardy korun

Startup SprayVision, vítěz loňského ročníku Vodafone Nápadu roku

Foto: SprayVision

Soutěž Vodafone Nápad roku funguje jako odrazový můstek pro české podnikatele už čtrnáct let, což z ní dělá nejstarší event svého druhu u nás. Celkově ní prošlo už 1 975 projektů, z čeho jen 171 bylo loni, a do jednotlivých oceněných projektů bylo zainvestováno 276 milionů korun. Aktuálně Nápad roku, jehož je CzechCrunch mediálním partnerem, hledá projekty již počtrnácté.

Do soutěže se mohou hlásit jakékoliv firmy z České republiky a ze Slovenska mladší než dva roky. O úspěchu projektu nerozhoduje pouze jejich nápad, ale především jeho proveditelnost, kvalita zpracování a potenciál budoucího růstu. Podobně jako v předchozích ročnících je připraveno 300 tisíc korun pro vítěze a věcné ceny za více než milion. Finalisté navíc mají šanci získat investici až 30 milionů korun.

Loňským vítězem Nápadu roku se stal ostravský startup SprayVision Petra Jahna, který modernizuje lakovny Porsche či Volkswagenu a o několik měsíců po soutěži do něj fond J&T Ventures vložil jednotky milionů korun. Díky tomu pokračuje v zahraniční expanzi, dokonce i bez možnosti cestovat uskutečnil první zakázky ve Spojených státech, dodal technologie do BMW a aktuálně prý jedná s automobilkou Tesla.

napadroku1

Vítězný tým SprayVision soutěže Nápad roku 2020

Foto: Nápad roku

Dalším oceněným byl například sportovní startup Live Penalty, jenž koncem loňského roku získal na rozvoj virtuálních penalt další desítky milionů korun, nebo fintech Lemonero, do nějž prostředky vložila Komerční banka a nedávno oznámil spolupráci s Mall.cz, který díky tomu e-shopům na svém tržišti půjčí milion korun.

„Ani náročné koronavirové období nezlomilo odhodlání českých podnikatelů a nevzalo jim chuť přicházet na trh s novými projekty. Je radost každý rok pozorovat zrod nových ambiciózních týmů a inovativních technologických firem, o jejichž mezinárodních úspěších v dalších letech budeme číst v novinách,“ uvádí zakladatel soutěže Martin Kešner.

Uzávěrka přihlášek je 15. května, poté porota složená z podnikatelů, investorů, manažerů a novinářů vybere 30 nejlepších projektů a 4. červa bude vybráno deset finalistů. Ti pak absolvují Mentoring Day, v němž získají know-how od odborníků z oblasti byznysu, financí či práva a zároveň mají možnost zaujmout potenciální investory. Slavnostní vyhlášení výsledků následně proběhne 20. září v CAMP Praha.

„Vodafone se celým svým podnikáním snaží přispět k lepší budoucnosti nás všech, díky technologiím, které svým zákazníkům poskytuje. Ale pouze kreativita lidí, jejich nápady a um s nimi dokážou dělat zázraky a posouvat celou společnost vpřed. Proto i letos moc rádi podpoříme odvážné mladé lidi a jejich projekty,“ říká Barbora Kožíšková, ředitelka pro značku Vodafone.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.