Maybach se s érou spalovacích motorů loučí dvanáctiválcem. 612 koní a přemíru luxusu koupíte i v Česku za 5,5 milionu

Mercedes-Maybach S s dvanáctiválcem pod kapotou

Foto: Daimler

Na prstech jedné ruky byste jen stěží spočítali značky aut, které mají v nabídce model, jenž může se ctí konkurovat Mercedesu třídy S v provedení Maybach. Už standardní třída S je pojem známý všem fanouškům aut, verze Maybach to ovšem posouvá ještě o luxusní schod výše. Léta navíc platilo, že co se představilo ve třídě S, se následující léta objevovalo všude jinde. A u příležitosti stého výročí prvního vozu značky nyní Mercedes-Maybach S vjíždí i na český trh.

Důvodů, proč se na tento koráb, ze kterého je ze všech úhlů cítit úspěch i peníze, podívat, je hned několik. Tím prvním je počet válců, které můžete mít pod kapotou. V této době, kdy je elektrifikace novým standardem, se přidání několika válců možná na první pohled nejeví jako nejlepší nápad, který němečtí inženýři mohli mít. Avšak opak je pravdou.

Už ve chvíli, kdy Mercedes oznámil, že jeho Mercedes C 63 AMG z předchozí generace bude poslední řadou s osmiválcovým motorem, se auto vyprodalo během několika týdnů. S dvanáctiválcovým Maybachem to patrně bude podobný příběh. A to navzdory tomu, že Maybach spadá do kategorie, kdy půl milionu na ceně nemá velký význam, protože si za něj koupíte například jen hezčí, kožený interiér.

maybach_-6

Mercedes-Maybach S s dvanáctiválcem pod kapotou

Foto: Daimler

maybach_-1

Mercedes-Maybach S si vás v interiéru bude nesmírně hýčkat

Foto: Daimler

Potenciální majitelé totiž vyrůstali v době, kdy emise nikdo neřešil, velké motory byly populární a Mercedes vlastně tak trochu řekl, že poslední dvanáctiválec se jednoduše nedostane na každého. A věřte, že problém nebude v ceně. Zjednodušeně řečeno – určitá skupina lidí si chce koupit něco, co za pár let už s velkou pravděpodobností nebude možné.

Druhým důvodem, proč se na Maybach zaměřit, je sté výročí od představení prvního modelu této značky, která už tehdy chtěla prezentovat to nejlepší z nejlepšího. Toto poslání s sebou Maybach nese i v dnešních dnech, kdy k oslavám kulatin naděluje nejen sobě, ale především zákazníkům luxusní dvanáctiválec Mercedes-Maybach S.

Šarmantní limuzína, využívající ty nejlepší materiály a výbavu od dřeva přes kůži až po jeden z nejlepších infotainmentů, nabízí výkon 612 koní, který se v případě potřeby distribuuje mezi všechna čtyři kola. Celá tato výkladní skříň se umí z klidu na sto rozhýbat za 4,5 sekundy a rozjet se až na 250 km/h.

To, že se v Maybachu hraje ta nejvyšší liga, není třeba připomínat. V interiéru panuje dokonalé ticho i díky systému potlačení okolního hluku a doby, kdy vám dveře někdo musel fyzicky otevírat, jsou také pryč. Za výjimečné věci se ale platí výjimečné částky. A na českém trhu je to nejlepší od Mercedesu oceněno minimálně na 5,5 milionu korun.

maybach_-9

Mercedes-Maybach S s dvanáctiválcem pod kapotou

Foto: Daimler

Ale lidé, kteří o takovém autě přemýšlejí, vědí, že tady to skončit nemusí. Je libo dvoubarevné lakování? Připravte si 393 250 korun. Paket First Class zahrnující veškeré komfortní prvky pak vychází na 132 132 korun. A za chladící box pro cestující na zadním sedadle je nutné si připlatit 36 173 korun. Následně se vám může zalíbit i bíle provedení interiéru z kůže nappa a najednou se pohybujeme na částce přes 7,5 milionu.

Není mnoho aut, která vyzařují úspěch a peníze tak hlasitě a elegantně jako produkt od německé automobilky. V Česku ho budeme nejspíše potkávat jen zřídka, ale to neznamená, že o taková auta ve světě není zájem. I automobilce jde především o byznys, a kdyby nikdo podobná auta nekupoval, jednoduše by se nevyráběla. Tento segment roste hlavně v Číně, ale dlouhodobě velkým trhem je i Rusko, konkrétně Moskva, která patří k městům, ve kterých se prodává nejvíce luxusních aut na světě.

maybach_-5

Mercedes-Maybach S s dvanáctiválcem pod kapotou

Foto: Daimler

Pro zákazníky je v nabídce i levnější, osmiválcová varianta pod označením S 580 a v porovnání s vlajkovou lodí si nevede vůbec špatně. Zrychlení je jen o 0,3 sekundy pomalejší, maximální rychlost je taktéž 250 km/h, jen řidič má k dispozici výkon 503 koní. Zájemce pak ušetří minimálně 1,3 milionu korun, což je stále o milion více, než si firma řekne za stejnou motorizaci jen v Mercedesu třídy S bez přídomku Maybach.

Mercedes nedávno uvedl podobný klenot i mezi elektromobily. Mercedes EQS je králem silnic, který je hned v několika sférách o poznání dál než konkurence. Aktuálně nejluxusnější elektrický vůz v nabídce už se začal vyrábět, ale titul toho nejlepšího z nabídky mu dlouho nevydrží.

Pravděpodobně poslední dvanáctiválec automobilky Mercedes-Maybach S totiž představuje vrchol luxusu zřejmě končící éry spalovacích motorů, ale po jeho vstupu na trh bude od Maybachu následovat nový model. Ten se představí ještě letos. A jak již jistě tušíte, půjde o elektromobil.

Milovník automobilů a fanoušek Olympique Marseille, který nedokáže žít bez kofeinu.