Lamborghini odhalilo své plány. Do kompletní elektrifikace flotily investuje přes 38 miliard korun

Lamborghini Huracán, Aventador, Urus a CEO automobilky Stephan Winkelmann

Foto: Lamborghini

Tlak na snižování emisí je už tak velký, že i automobilky, které se snažily do poslední chvíle nevyužívat nějaký druh elektrického pohonu, budou muset na elektrifikaci přejít. Jednou takovou je italské Lamborghini, které už v roce 2019 představilo svůj tehdy nejvýkonnější sériový model Sián, který využíval hybridní pohon. Od té doby byl poměrně klid. Tedy až do tohoto týdne, kdy automobilka představila své plány.

Italský výrobce supersportů, ale v dnešních dnech také sportovního SUV, plánuje do roku 2025 snížit emise o polovinu. To nepůjde jinak než přechodem na elektrifikované pohonné jednotky, které do čtyř let obdrží všechny vozy v nabídce. Jenže každá zábava něco stojí – a teď nemyslíme cenovku modelů od Lamborghini – a celý přechod na nové motory tak společnost vyjde na 1,5 miliardy eur (více než 38 miliard korun).

To je jednoznačně největší investice v historii automobilky a finance spolkne nejen vývoj pohonných jednotek, ale také veškeré testování a hledání ideální skladby auta. Elektrifikace totiž znamená příchod nemálo kilogramů, které se projeví na rozložení hmotnosti, a tedy i na jízdních vlastnostech. Druhou a bezesporu pozitivní stranu mince pak tvoří výhody v podobě většího výkonu a nižšího objemu produkovaných emisí.

lambo-aventador_-1

Lamborghini Aventador na okruhu

Foto: Lamborghini

Ve druhé polovině tohoto desetiletí se pak od Lamborghini dočkáme přímo elektrického automobilu, který samozřejmě pomůže se snižováním flotilových emisí nejvíce. Do nabídky se zařadí vedle stávajících modelů Huracán, Aventador a Urus. Právě Urus vévodí prodejům a s největší pravděpodobností se toto SUV hybridního pohonu dočká jako první.

Dobrou zprávu ale máme i pro všechny fanoušky spalovacích motorů. Automobilka oznámila nejen elektrifikovanou budoucnost, ale také příchod dvou nových dvanáctiválců, které se mají odhalit ještě letos. Avšak ani hybridní jednotka neznamená nutně narušení všech vlastností, které dělají supersporty od Lamborghini tím, čím jsou.

Důkazem bylo v úvodu zmiňovaný Sián, jehož dvanáctiválec původem z Lamborghini Aventador společně s 48V mild-hybridním systémem posunuly výkon na 804 koní, což krásně korespondovalo s tím, co Sián znamená v boloňském dialektu. V italské provincii se toto slovo používá pro blesk či záblesk.

Stokilometrová rychlost tak byla na tachometru tohoto modelu za 2,8 sekundy a na německé dálnici jste dosáhli rychlosti až 349 kilometrů za hodinu. A právě Lamborghini Sián legendární automobilka označila jako model, který celý přechod na elektrifikaci odstartoval.

lamborghini-sian-1-min

Hybridní hypersport Lamborghini Sián patří k tomu nejlepšímu od slavné značky

Foto: Lamborghini

Milovník automobilů a fanoušek Olympique Marseille, který nedokáže žít bez kofeinu.