Kdykoliv, kamkoliv, ale hlavně nejlevněji. Kiwi.com spustilo nový druh vyhledávače výhodných letenek

Oliver Dlouhý, CEO Kiwi.com

Foto: Kiwi.com

Brněnské Kiwi.com si na vývoji vyhledávače letenek globálně postavilo jméno, pomocí algoritmů propojuje lety i pozemní dopravu více než 800 přepravců včetně těch, kteří spolu standardně nespolupracují. Teď devítiletá společnost přichází s dalším vylepšením. Pomocí speciálních nabídek se snaží uživatelům doporučovat ty opravdu nejvýhodnější letenky.

Jde o přehled speciálních dealů, které Kiwi.com už nabízí a vyhodnotí je jako nejlevnější, takže návštěvník stránek nemusí nic hledat. Vyhledávání funguje s ohledem na nejbližší letiště a do destinací s aktuálně nejlepšími cenami, na něž mohou mít vliv například akce aerolinek a další podobné faktory.

„Tyto nabídky, respektive lety, už reálně existují, problém je obvykle ty nejlepší z nich najít. A to se nám díky našemu novému algoritmu nyní podařilo. Tento algoritmus hledá a propojuje nejvýhodnější trasy a výsledky ukáže jednoduše na jednom místě,“ říká Eliška Dočkalová, ředitelka zákaznické péče Kiwi.com.

K hledání těchto letů brněnská firma, kterou založil a vede Oliver Dlouhý, používá automatizovaný systém, jenž denně zkontroluje přes dvě miliardy cen. Využívá tak existující nabídky aerolinek, tzv. skryté lety a další cestovatelské „hacky“, díky nimž může najít opravdu výhodné ceny.

eliska-reznicek-dockalova

Eliška Řezníček Dočkalová, ředitelka zákaznické péče Kiwi.com

Foto: Kiwi.com

Jako příklady Kiwi.com v den představení speciálních nabídek, které zatím fungují v beta verzi, uvedlo například zpáteční letenky z Prahy do Budapešti za 414 korun, na Ibizu za 1 445 korun nebo do Tel Avivu za 1 588 korun. Nevýhodou těchto nabídek pro některé cestovatele může být pevné datum a čas odletu, což snižuje flexibilitu plánování cest, vyhledávání ovšem funguje i v časových oknech podle nastavení uživatelů.

„Chtěli jsme přijít s nějakým řešením pro lidi, kteří chtějí cestovat, ale mají z různých důvodů omezený rozpočet. Často pro ně není zase až tak důležité konkrétní datum odletu, chtějí prostě někam vyrazit za rozumnou cenu. Díky našemu novému algoritmu teď přinášíme řešení, se kterým bude cestování dostupné pro každého a půjde ruku v ruce s obnovou cestovního průmyslu,“ dodává Dočkalová.

Kiwi.com novinku představuje po náročném loňském roce, kdy kvůli pandemii koronaviru objemově dosáhlo na 45 až 50 procent roku 2019 a v tržbách kleslo přibližně o třetinu. Zároveň se muselo vypořádávat se žádostmi o refundace zrušených letů desítek tisíc zákazníků v hodnotě desítek milionů korun, což mu působilo značné problémy a někteří zákazníci tvrdí, že své peníze stále nemají zpět. V této době navíc Kiwi.com částečně změnilo svůj obchodní přístup, kdy se začalo víc zaměřovat na mainstreamový trh letenek.

„Když jsi na Kiwi.com přišel dříve, tak jsme nebyli konkurenceschopní na přímý let od Ryanairu a soustředili jsme se na propojování dopravců. Když se podíváš na Kiwi.com dnes, tak přímý let Ryanairu bude za stejnou cenu, nebo dokonce nižší než u nich,“ popsal v prosinci v rozhovoru pro CzechCrunch zakladatel firmy Oliver Dlouhý.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.