CZC.cz vyrostlo o třetinu na 5,5 miliardy korun. Stejně jako jeho mateřská Mall Group hlásí překlopení do zisku

Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Už je to mnohokrát opakovaná fráze, pandemie koronaviru však vystřelila celý segment e-commerce k rekordním výšinám a zprávy ve stejném duchu pak hlásí i jednotliví hráči na trhu. Posledním je aktuálně specialista na elektroniku CZC.cz, který v uplynulém fiskálním roce končícím letos v březnu zaznamenal tržby ve výši 5,5 miliardy korun bez DPH. Podle vyjádření firmy šlo o meziroční nárůst o 30 procent.

Loni přitom CZC utržilo 4,5 miliardy korun, do tohoto ukazatele však předtím e-shop započítával také čísla za služby a export. Letošní výsledek 5,5 miliardy obsahuje jen čisté tržby za prodej zboží. Pozitivní zprávou pro jednoho z největších tuzemských online prodejců elektroniky však je, že se po letech překlopil ze ztráty do zisku. Zatímco předloni přesahovala ztráta 15 milionů korun, loni už firma dle svého vyjádření skončila v černých číslech.

Konkrétní čísla však prozatím na dotazy CzechCrunche e-shop nechtěl komentovat. Zajímavostí je, že se stejnou zprávou o překlopení do černých čísel minulý týden překvapivě přišla i celá e-commerce skupina Mall Group, do níž CZC spadá vedle dalších obchodů jako Vivantis či Mall.cz. Také Mall Group však odmítla prozradit konkrétní čísla.

Dohromady CZC v loňském roce odbavilo 1,5 milionu objednávek, nejvíc se přitom dařilo kategoriím počítačů a gamingu (růst o 49 procent). S tím, jak Češi seděli kvůli vládním lockdownům doma, byl největší zájem o nové herní konzole, volanty nebo herní židle. Dařilo se však i B2B prodejům, tento segment e-shopu meziročně navýšil obrat o 77 procent.

„Máme za sebou mimořádný rok s mimořádnými výsledky. A nejde pouze o ekonomické parametry. Jsem hrdá na to, co všechno jsme dokázali na té paralelní cestě vedle denního byznysu,“ komentuje výsledky Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC, která loni v rozhovoru pro CzechCrunch prozradila, že bylo těžké sledovat, jak e-shopu utíká konkurenční Alza.

Jednička tuzemského e-commerce trhu loni rostla nejrychleji za posledních deset let a celkově v roce 2020 v obratu překonala 37 miliard korun. CZC se přitom v reklamních kampaních označuje za dvojku tuzemského trhu, toto tvrzení ale není možné ověřit, protože výraznou stopu i v online prostředí hraje například Datart, respektive jeho mateřská skupina HP Tronic, jež loni utržila 21 miliard korun (což je víc než celá Mall Group).

CZC v současnosti provozuje 70 kamenných obchodů po České republice a v nabídce má přes 40 tisíc různých produktů. Prodejce portfolio v loňském roce rozšířil o experimentální položky mimo kategorie elektroniky, čtyři tisíce druhů zboží v nové kategorii CZC.Lab zahrnují například pochutiny, kosmetiku, komiksy či herní doplňky pro offline život.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.