Apple znovu točil v Česku. Pro důraz na větší soukromí uživatelů si vybral okolí Národního divadla i další pražská místa

Apple točil v Praze reklamu na novou funkci proti sběru dat

Foto: Apple/CzechCrunch

Nahnal barevné skupinky lidí k Nové scéně u Národního divadla, roztančil pár s AirPody v uších v jednom z pražských vnitrobloků, vyslal skautíky k lomu Velká Amerika i vánočně oživil Hošťálkovo náměstí v Žatci. Česko je pro Apple jednou z oblíbených destinací pro natáčení produktových reklam a potvrzuje to i teď, kdy zveřejnil nový reklamní spot na iPhone, respektive soukromí v iOS, který se natáčel výhradně v Praze.

Nová reklama, nazvaná jednoduše jako Privacy on iPhone | Tracked, je založena na běžném dni mladého muže, který si rád zajde na kávu, poté dojede do práce, z kanceláře zajde nakoupit a následně odpočívá v pohodlí domova. Akorát s tím rozdílem, že ho neustále někdo sleduje. Čím více času stráví v obklopení ostatních lidí, tím více z nich ho následuje kamkoliv, kam jde. A co je horší, ví o něm ty nejmenší detaily.

Apple tím reaguje na problém spojený s aplikacemi třetích stran, které mohou mít tendenci sbírat data uživatelů pro následné využívání pro reklamní kampaně. Typickým příkladem je Facebook, který se před nedávnem proti Applu ostře ohradil, že mu omezuje příjmy z reklam. Právě tvůrce iPhonů totiž v aktualizaci iOS 14.5 přišel s funkcí Tracking Transparency, jež aplikacím nedobrovolný sběr dat prakticky znemožňuje.

Konkrétně jim zakazuje automaticky sbírat pro potřeby reklamy identifikační čísla zařízení (tzv. IDFA), na něž jsou instalovány. Uživatelé iPhonů a iPadů tudíž dostávají možnost si sami určit, zda data s aplikacemi chtějí pro reklamní účely sdílet. Podle průzkumu magazínu Apple Insider z konce května pak dokonce tuto funkci aktivovalo až 96 procent amerických uživatelů iPhonů, na které šlo iOS 14.5 nainstalovat.

Pro českého diváka jsou ale samozřejmě nejzajímavější lokality, kde se nová reklama natáčela. Vyskytují se v ní totiž pražské oblasti jako Národní divadlo, Jungmannovo náměstí, Právnická fakulta Univerzity Karlovy, Hotel Astoria či dejvická kavárna Místo, kde spot začíná. A poté i neznámý interiér, kde mladý muž sedí, aktivuje na svém iPhonu funkci pro zastavení sběru dat a všichni příživníci zmizí.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.