Wolt vstupuje do Liberce a chce prorazit s běžnými nákupy. Vedle obědů přiveze i potraviny, kosmetiku či květiny

Wolt přijel i do Liberce

Foto: Wolt

Wolt pokračuje ve své tuzemské expanzi a nyní proniká i do severních Čech, konkrétně do Liberce, kde – stejně jako v jiných městech – slibuje doručení jídla do půl hodiny. A byť pro původem finskou dovážkovou službu hraje rozvoz obědů a večeří prim, čím dál více se rozšiřuje i do dalších oblastí. Vedle snídaní šlape také do doručování jiného zboží, například kosmetiky, u které generuje velký zájem, a chce se stát „dovážkovým nákupním centrem“.

Po stránce postupného rozšiřování napříč Českem postupuje Wolt poměrně logicky od největších měst po ta menší. Nejprve v roce 2018 vstoupil do Prahy, o rok později do Brna a koncem loňského roku do Ostravy. Spolu se třetím největším městem Česka zavítal i do Olomouce a letos v březnu také do Plzně. Nyní přišel na řadu Liberec.

Také pod Ještědem chce Wolt dodržet své normy a slibuje, že průměrná doba doručení bude do 30 minut, ať už půjde o jakoukoliv z více než padesáti dostupných restaurací. Od klasických fastfoodů typu McDonald’s či KFC až po vietnamské bistro Street Pho nebo burgery a tacos z Organza Cafe. Nechybí ani tradiční česká kuchyně v podání Radničního sklípku.

Do oblasti rozvozu spadá nejen liberecké centrum, ale také Ruprechtice, Staré i Nové Pavlovice, Rochlice, Karlinky nebo Horní a Dolní Hanychov, kam kurýři Woltu rozvezou i například kávu ze Starbucks nebo Costa Coffee. Právě rozšíření nabídky o kávu a především snídaně, se kterými služba naplno začala letos v lednu, je pro Wolt důležitým krokem k dalšímu vývoji.

wolt-lbc-1

Kurýři Woltu u vysílače na Ještědu

Foto: Wolt

I když jedna z velkých konkurencí služby Dáme jídlo rozjela svůj byznys právě na rozvozech obědů a večeří, aktivně proniká i do odlišných oblastí. Smysl vidí v takzvaných běžných nákupech, které si zákazníci mohou přes Wolt objednávat zatím v Praze a Brně, a zájem se jí potvrdil hlavně během Velikonoc, kdy poptávka zejména po potravinách znatelně vzrostla.

„Zákazníci si u nás postupně zvykají provádět i běžné nákupy, což bylo patrné během velikonočních svátků, kdy došlo v tomto segmentu k nárůstu o 65 procent, především díky pekárnám a potravinám. Obecně zároveň platí, že s růstem nabídky se přirozeně zvyšuje i zájem ze strany zákazníků,” říká šéf Woltu v Česku Jan Foret.

Zvýšený zájem je vzhledem ke koronavirovým opatřením, která zavřela mnoho podniků napříč obory, poměrně očekávatelný. Wolt ovšem dodává, že na konceptu rozvážení běžných nákupů pracoval už před nástupem pandemie, kdy uzavřel první spolupráce mimo restaurace na různých trzích. Růstu ale pomohla i masivní investice.

Právě koncem ledna letošního roku Wolt nabral 440 milionů eur (zhruba 11,5 miliardy korun) v rámci investičního kola vedeného fondem Iconiq Growth, do kterého se připojily i fondy jako Tiger Global, DST, KKR, Prosus, EQT Growth a Coatue včetně stávajících investorů. I díky investici tak mohly práce na rozvážení maloobchodního zboží pokračovat.

Aktuálně má Wolt v nabídce jak kosmetiku (včetně značky Lush) a různá květinářství, díky kterým poptávka během dne svatého Valentýna a Mezinárodního dne žen vzrostla až o 300 procent, tak hračkářství, pekárny, večerky nebo Delmart či Candy Store. Cílem je pak z rozvozové služby udělat „nákupní centrum“, kde si zákazník vybere z široké nabídky zboží.

foret-wolt2

Jan Foret, šéf rozvozové služby Wolt v Česku

Foto: Wolt

„Průběžně také pracujeme na rozšiřování dalšího sortimentu. Naším cílem je vybudovat ‚nákupní centrum‘, kde zákazníci najdou vše – od food courtu v horním patře, čímž jsme začali, přes hračkářství, kosmetiku a módu až po potraviny ‚v přízemí‘. Vše s expresním doručením, jako by do nákupního centra skutečně vyrazili,“ doplňuje pro CzechCrunch Foret.

Aby se tato vize Woltu splnila, bude muset aktivně navazovat nová partnerství s firmami – aktuálně jich má mít desítky. Klíčové bude i rozšíření do dalších měst, což zatím zastoupení firmy nekomentuje. Pražští a brněnští zákazníci však této možnosti již mohou využívat, a to prostřednictvím aplikace v záložce Obchody.

„Očekáváme, že se e-commerce bude podobně jako v předchozích letech zvětšovat. Myslím, že máme velmi dobře nakročeno stát se zavedeným a rozpoznatelným hráčem. Vedle menších, exkluzivnějších spoluprací se nám postupně daří domlouvat i s většími řetězci, takže věřím, že bude podíl maloobchodu výrazně růst,“ zakončuje Foret.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.