Vydařený vstup Avastu do letošního roku. Český antivirový obr za první čtvrtletí vydělal téměř 3 miliardy korun

Pražské sídlo Avastu

Foto: Avast

Avast zveřejnil výsledky hospodaření za první čtvrtletí letošní roku, během kterého meziročně rostl v tržbách i zisku. Český antivirový gigant pod vedením Ondřeje Vlčka za uplynulý kvartál utržil 237,1 milionu dolarů (5,1 miliardy korun), tedy o 10,5 % více než loni ve stejném období, a jeho upravený zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) se zvýšil o 10,3 % na 133,7 milionu dolarů, respektive 2,9 miliardy korun.

„Pro Avast začal tento rok dobře díky pokračující poptávce po řešeních zabezpečení, ochrany osobních údajů a zlepšení či optimalizace výkonu zařízení. Byznys roste v souladu s očekáváními, úspěšně plníme cíle zvyšovat zájem zákazníků i monetizaci a udržujeme si sebevědomý výhled do zbývajících částí roku,“ uvádí šéf Avastu Ondřej Vlček, který v posledních měsících se svou ženou Katarínou naplno rozjíždí novou nadaci.

Hned po ohlášení výsledků za první letošní čtvrtletí, které končilo 31. března, zaznamenal Avast i instantní růst ceny akcií. Ta během první půl hodiny obchodování na pražské burze narostla až o skoro pět procent na více než 150 korun za kus, v době psaní článku osciluje na hranici okolo 145 korun za kus. Co se dividendy týče, její konečná výše se navrhuje na 11,2 centu na akcii se splatností 18. června.

Tvůrce jednoho z nejrozšířenějších antivirových softwarů na světě tak zažívá vydařené období, což ostatně potvrdil i minulý rok. Během něj znatelně vytěžil z pandemie koronaviru, při které lidé více používali počítače, což zvedlo i poptávku po zabezpečení. Pro Avast to znamenalo tržby ve výši 892,9 milionu dolarů (tehdy zhruba 19,3 miliardy korun) při zisku 495,5 milionu dolarů, tedy necelých 11 miliard korun.

ondrej-vlcek

Ondřej Vlček, šéf Avastu

Foto: NRV

Na základě tohoto tempa očekává Avast i růst napříč celým letošním rokem, během kterého chce zvýšit organický růst tržeb na horní hranici původních šesti až osmi procent. Tento výhled mimo jiné vychází z prodeje mobilní sekce Family Safety Mobile Business americké společnosti Smith Micro Software, která za ni zaplatila 66 milionů dolarů, tedy přes 1,4 miliardy korun. Obchod byl dokončen 16. dubna.

„Zvýšilo se i očekávání růstu v segmentu Consumer Indirect, a to v nižších jednotkách procent. Vzhledem k pokračujícím investicím do výzkumu, vývoje a marketingu, které se odrazí v ukazatelích v druhé polovině roku, zůstává očekávaná upravená EBITDA marže na úrovni srovnatelné s rokem 2020,“ zní ze zprávy Avastu. Ta za první čtvrtletí roku 2021 činila 56,4 procenta.

Indicií pro další růst české antivirové společností je také obnovení smlouvy s Googlem na propagaci webového prohlížeče Chrome s distribucí spotřebitelských antivirových produktů a aplikace CCleaner, a to do března roku 2022. Ondřej Vlček tak může být s výsledky své firmy spokojen, nejde ovšem o jedinou důležitou věc, která se mu daří.

Řeč je především o novém filantropickém projektu Nadace rodiny Vlčkových, který spustil spolu se svou ženou Katarínou. Manželé do něj hned zpočátku nalili aktiva ve výši 1,5 miliardy korun s cílem pomáhat dětem trpícím závažnými nemocemi. Součástí této nadace je mimo jiné vybudování specializovaného dětského hospice, pro který Vlčkovi před nedávnem koupili pražskou usedlost Cibulka.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.