Specializace na IT se vyplatila. Česká náborová agentura Nymble v pandemii vyrostla na 30 milionů

Václav Myšák a Miroslav Vaško, spoluzakladatelé náborové agentury Nymble

Foto: Nymble

Ačkoliv se na začátku minulého roku mohl leckterý IT odborník bát o práci a někteří z nich o ni skutečně přišli, ukázalo se, že právě tento pracovní trh pandemií bit nebude. Pracovní síly se přeskupily v rámci jednotlivých podnikatelských sektorů, přeživší firmy začaly ve velkém digitalizovat a poptávka po odbornících s technologickými znalostmi a dovednostmi naopak ještě vzrostla.

Pokud jsme před pandemií mluvili o tom, že nabrat do firmy schopného „ajťáka“ je fuška, teď by snad někteří recruiteři přirovnali celý proces k heroickému výkonu. Nezřídka kdy pak firmy sáhnou po externí pomoci agentur. Náboru IT profesionálů se dlouhodobě věnuje i česká společnost Nymble, která dokázala i během nepředvídatelného pandemického roku významně narůst.

Zatímco v roce 2019 dosahoval obrat Nymblu výše 11,5 milionu korun, v loňském roce se firmě podařilo utržit 30 milionů, což představuje téměř trojnásobný růst. „Navzdory všemu považujeme rok 2020 za jeden z nejúspěšnějších v historii firmy,“ neskrývá spokojenost Miroslav Vaško, spoluzakladatel Nymblu.

„Covidová krize nám všem nastavila zrcadlo v profesní i osobní sféře. Mnohem více jsme se snažili soustředit na podstatu toho, co, pro koho a jak kvalitně děláme,“ popisuje loňskou situaci Vaško, který minulé léto komentoval pro CzechCrunch aspekty hledání talentů v zahraničí.

miroslav-vasko-nymble

Miroslav Vaško, spoluzakladatel náborové agentury Nymble

Foto: Nymble

Přestože loni přišla agentura v důsledku krize o šedesát procent zákazníků, nenechala se odradit a šlápla ještě víc do pedálů. Budoucnost viděl Vaško v komplexitě služby, kterou svým klientům Nymble poskytuje. V roce 2020 se tak se spoluzakladatelem Václavem Myšákem zaměřili na nábor seniorních odborníků a poskytování ucelených služeb na míru a tento krok se jim vyplatil.

Za nejzdařilejší úspěch v loňském roce považují šéfové Nymblu spolupráci s nově vzniklou pražskou pobočkou amerického startupu Outreach, jehož hodnota po loňské investici přesahuje miliardu dolarů. Jeho cílem bylo získat 20 lokálních špiček v oboru pro vývoj svých obchodních nástrojů a i díky Nymblu tento plán překonal o více než dvojnásobek.

Klíčovými aspekty loňského úspěchu se v případě tuzemské IT náborové agentury zdá být především to, že se mohla více soustředit na oba proudy svých klientů – firmy poptávající IT profesionály i potenciální kandidáty, v jejichž vodách loví.

„Mnohem více jsme začali měřit náš výkon i aktivitu klienta a pracovat s relevantními daty. Bylo ale potřeba změnit i přístup samotných firem. Podařilo se nám tak nastavit fungující partnerství, kdy si vzájemně nasloucháme a kde pojmy jako candidate engagement nebo candidate experience nejsou jen trendy výrazy, ale důležité fungující aspekty,“ vysvětluje změny v přístupu k firemní klientele Vaško.

U potenciálních kandidátů šlo nejen o rychlost procesu, která v IT sektoru hraje větší roli než kdekoliv jinde, ale také o porozumění kandidátovi a měkké faktory, které určují jeho vhodnost pro danou pozici. Tedy například ambice, představy o náplni práce nebo takzvaný culture fit neboli soulad v hodnotách, přístupu k práci a firemní kultuře.

O tom, že svým klientům i kandidátům Nymble rozumí, svědčí i 85% akceptovatelnost prezentovaných talentů na první kolo pohovoru. Vloni jich takto česká agentura dle svých slov přivedla na interview 400, z toho bylo 80 dosazeno na seniorní pozice v IT. Na jediného seniorního inženýra, který byl ochoten zvážit novou pracovní příležitost, přitom vloni náboráři z Nymble oslovili někdy i 150 až 200 pasivních kandidátů.

„Naším cílem pro tento rok je udržet si tempo růstu a stejně tak být součástí růstu byznysu našich klientů. Nadále chceme rozšiřovat komplexitu služeb, roli a význam, které u klientů máme, a hlavně spojovat nové příležitosti se skvělým potenciálem lidí, které máme v týmu,“ dodává na závěr Vaško.

Bývalá recruiterka, která má v současnosti na starosti CzechCrunch Jobs, studuje psychologii a miluje psaní. Je fanynkou společensky prospěšného podnikání.