Nabídka, která se neodmítá. Český startup Productboard posílí v rozletu 1,5 miliardy korun

Hubert Palán a Daniel Hejl, spoluzakladatelé Productboardu

Foto: Productboard

Ambiciózní cíle a nabídka, která se neodmítá. Český startup Productboard, který pomáhá firmám po celém světě zlepšovat vývoj digitálních produktů, sice nový kapitál nutně nepotřeboval, ale jelikož rychle roste a rozhodně nehodlá polevovat, získává další finanční injekci. Prestižní investoři mu posílají 72 milionů dolarů, tedy 1,5 miliardy korun.

„Svět se digitalizuje a události posledního roku vše akcelerovaly. Productboardu se extrémně daří. Dostali jsme se do bodu, kdy jsme nové financování nepotřebovali, ale jednoduše se naskytly příležitosti, které se neodmítají a které nám pomohou ještě zrychlit. Máme ambiciózní cíle, do konce roku chceme rozšířit tým minimálně o dalších sto lidí,“ hlásí spoluzakladatel firmy Hubert Palán, který firmu vede z pozice CEO.

Pro nový kapitál se naposledy Productboard, jenž má byznysové ústředí v San Francisku a v Praze sedí hlavní vývojový tým, vydal loni v lednu. Tehdy od investorů získal přes miliardu korun a společně s poslední investicí, která je označována jako Series C, celkově nastřádal již 137 milionů dolarů, bezmála tři miliardy korun.

V Productboardu vyvíjí online platformu, která pomáhá produktovým manažerům s vývojem jednotlivých produktů, a to i díky co největšímu porozumění potřebám zákazníků a správnému nastavení strategií. Pro plánování produktového vývoje využívá služeb tuzemského startupu například Zoom, Microsoft, JCDecaux či Disney a více než čtyři tisíce dalších firem.

hubert-palan

Hubert Palán, spoluzakladatel startupu Productboard

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

„Nejhodnotnějšími firmami světa jsou ty, které dokonale porozumí potřebám zákazníků a uspokojí je špičkovými produkty. Je proto až s podivem, že většina firem dnes nemá systém, který by jim pomáhal spojovat informace o jejich plánech a potřebách trhu se zpětnou vazbou zákazníků,“ popisuje Hubert Palán, který s Productboardem zaplňuje díru na trhu a poptávka je stále vyšší.

Pro CzechCrunch tuzemský startup uvedl, že rapidně rostou také jeho tržby, avšak konkrétní čísla tradičně odmítl prozradit. Podle našich informací by nicméně měl být Productboard dlouhodobě v zisku. V dalším rozvoji ho nyní 72 miliony dolarů podpořili investoři v čele s newyorským fondem Tiger Global Management, který dříve investoval do Airbnb, Uberu či Coinbase.

Součástí investičního kola Series C byli taktéž stávající a neméně renomovaní investoři v podobě Index Ventures, Kleiner Perkins, Sequoia Capital a Bessemer Venture Partners. Na růstu Productboardu se historicky podíleli také čeští investoři. Prvních 400 tisíc dolarů do firmy vložilo v roce 2015 Rockaway Capital a následně se přidaly Credo Ventures či Reflex Capital.

ondrejbartos

Přečtěte si takéČeská jízda na rumunské kometě UiPath. V Credo Ventures si mohou po jejím vstupu na burzu odnést miliardy

Productboard nechce prozradit ani výši své nové valuace, ale podle odhadů CzechCrunche je již vysoce pravděpodobné, že by při případném příštím investičním kole měla překonat hranici jedné miliardy dolarů. Tu by nyní měl mít český startup na dostřel, avšak pár stovek milionů dolarů mu ještě chybí.

„Jednorožcem ještě nejsme, ale už jsme urazili podstatnou část cesty. Dopředu nás ovšem tento status nežene, na prvním místě máme stále vizi pomoci firmám stavět lepší digitální produkty. Valuaci ani tržby nezveřejňujeme, ale obě tato čísla od minulého investičního kola rapidně vyrostla,“ uvedl pro CzechCrunch Daniel Hejl, druhý spoluzakladatel a zároveň CTO Productboardu.

Nová investice má nyní zásadně nakopnout také nábor firmy, jejíž tým se jen za posledních dvanáct měsíců zdvojnásobil. V Praze, kde loni otevřel nové kanceláře, San Francisku a Vancouveru dnes pro Productboard pracuje 230 lidí a do konce letošního roku má přijít další stovka nových kolegů. Brzy by se navíc měly otevřít také kanceláře v irském Dublinu.

„Od svých počátků jsme rozkročení mezi Prahou a Kalifornií a firmu jsme tak stavěli distribuovaně. Vzdálená práce pro nás byla velkým tématem již před covidem. Nevěříme ale, že bude možné stavět kvalitní produkty a úspěšné týmy výhradně přes Zoom. Potkávání se bude i nadále klíčové pro budování firemní kultury a pro hledání inovací,“ doplňuje Daniel Hejl. Jeho slova ostatně na naší konferenci CzechCrunch Onlajn nedávno potvrzoval i Hubert Palán.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.