Mall.cz půjčí e-shopům na svém tržišti až milion korun. Zajistí to spolupráce se startupem Lemonero

Sídlo Mall.cz v pražských Holešovicích

Foto: Mall

Mall.cz patří k největším e-shopům v Česku a rychlým tempem se z něj stává také největší tuzemské online tržiště. Partnerský prodej představuje stále větší část jeho byznysu, přičemž dlouhodobým cílem je dosáhnout přes tržiště na polovinu obratu. I proto v Mall Group, do níž Mall.cz spadá, neustále rozšiřují služby pro své partnerské prodejce. Nově jim začnou půjčovat peníze.

Jedná se o spolupráci s českým startupem Lemonero, díky kterému se na internetovém tržišti Mallu spustí nová služba Mall Financing. Jde o možnost dostupného financování i pro začínající e-shopy. V rámci programu Mall Partner je aktuálně přes 1 600 obchodníků a Mall věří, že novou službou osloví v prvním roce alespoň několik desítek z nich.

„E-commerce je nesmírně dynamický obor a dostupnost růstových peněz je pro úspěch obchodníka klíčová. Banky ale pro začínající e-shopy nemají adekvátní produkty. Pro vyřízení půjčky požadují osobní návštěvu pobočky a předložení mnoha dokumentů včetně účetních závěrek, které jim mladé e-shopy přirozeně dát ještě nemohou,“ popisuje situaci na trhu Jan Laštůvka, CEO startupu Lemonero.

Na naší nedávné konferenci CzechCrunch Onlajn Jan Laštůvka popisoval, proč se e-shopy v raném stádiu rozvoje často potýkají s nedostatkem kapitálu pro posílení růstu, tedy například pro nákup skladových zásob či investic do marketingu. Lemonero však umí oskórovat také začínající e-shopy a bez složitého papírování jim půjčku zajistit.

zleva-lubos-malik-cpo-founder-lemonero-jan-lastuvka-ceo-founder-lemonero-min

Luboš Malík a Jan Laštůvka, zakladatelé startupu Lemonero

Foto: Lemonero

„Vše je na pár kliknutí a kompletně online,“ doplňuje Laštůvka s tím, že prozatím si skóringové nástroje Lemonera poradí s e-shopy, které již fungují alespoň devět měsíců, ale brzy by se měl tento časový limit zkrátit na tři měsíce. Od loňského podzimu, kdy do Lemonera zároveň investovala Komerční banka, už tuzemský startup do e-shopů investoval přes 30 milionů korun a letos očekává růst o 200 procent.

Spolupráce s Mallem se bude odehrávat pod hlavičkou služby Mall Financing, v rámci níž budou moci partnerští obchodníci žádat o financování od 30 tisíc až do milionu korun. Bude se jednat o krátkodobé půjčky na 3, 6 či 12 měsíců a úrok bude činit 0,99 % měsíčně. Podání žádosti má dle tvrzení Mallu trvat méně než půl hodiny a schválení proběhne do pěti minut. Prostředky pak obchodníkovi dorazí na účet v ten samý den.

Obchodník přitom okamžitě během schvalovacího procesu zjistí, na jak vysokou půjčku má nárok. Lemonero je totiž napojené na jednotlivé e-shopové systémy, takže okamžitě zanalyzuje obrat obchodníka, vyhodnotí riziko a nabídne mu příslušnou výši půjčky. Mall.cz bude v tomto případě prostředník, jenž přepojí obchodníka na Lemonero, které se ve spolupráci s Komerční bankou o samotné financování postará.

„Aktuálně je spolupráce nastavena tak, že budeme získávat menší provizi. Prioritou je pro nás ale především rozvoj ekosystému služeb pro partnery, ať už jde o možnosti dopravy, financování nebo třeba překladů popisků zboží při zahraniční expanzi,“ popisuje pro CzechCrunch Jakub Kováč, ředitel programu Mall Partner. V prvním roce by rád s financováním oslovil desítky partnerů, v tom dalším už stovky.

Rozvoj ekosystému služeb je pro Mall důležitý, protože má s tržištěm velké plány. „Dnes jsou na Mallu přibližně dva miliony produktů, přičemž asi sto tisíc z nich jde z našeho skladu. Z hlediska objednávek představuje podíl partnerského prodeje v Česku asi třetinu. Dlouhodobým cílem je dosáhnout přes tržiště poloviny obratu a přes 60 procent objednávek,“ dodává Kováč.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.