Kryptoměny pronikají i do fotbalu. Anglický Southampton si může nechat v bitcoinech vyplácet část klubových bonusů

Southampton F.C. prodlužuje sponzorskou smlouvu s Coingaming Group

Foto: Coingaming Group

K momentu, kdy budou kryptoměny běžně přijímanou alternativou k tradičním měnám, vede ještě dlouhá a trnitá cesta. Jak ale ukazuje třeba Mastercard, který chce svým zákazníkům zajistit možnost kryptoměnami platit, nebo Tesla, jež začala přijímat bitcoin coby regulérní platidlo za svá auta, je to na dobré cestě. Na trendu se nyní může svézt i anglický fotbalový klub Southampton.

Tradiční tým z jihovýchodní Anglie, který hraje prestižní Premier League, se nově dohodl se svým hlavním sponzorem Coingaming Group na prodloužení smlouvy. Na tom by nemuselo být nic překvapivého, byť hráči pod vedením Ralpha Hasenhüttla v lize nepředvádí zrovna přesvědčivé výkony. Součástí této smlouvy je ale možnost speciálních bonusů vyplácených právě v bitcoinech.

Vzhledem k tomu, že Coingaming Group patří mezi poměrně velké hráče v oblasti kryptoměnového online gamblingu, v rámci nové tříleté smlouvy Southamptonu nabídl, že na konci každého roku může do klubové kryptopeněženky putovat konkrétní obnos odměn v nejpopulárnější digitální měně planety. Výše těchto bonusů by se pak měla odvíjet od výkonů týmu a jeho ligových úspěchů.

„Naše první sezóna v roli hlavního klubového partnera týmu Southampton F.C. předčila všechna naše očekávání. Byli jsme inspirováni nadšením celku a jeho fanoušky, tudíž pro nás bylo jednoduché se Saints (jak se fotbalovému klubu jinak říká – pozn. red.) prodloužit smlouvu na další tři roky,“ říká šéf Coingaming Group Maarja Pärt.

saints1

Název online sázkové platformy Sportsbet.io nosí southamptonští na dresech

Foto: Coingaming Group

Jak pro CzechCrunch potvrdili zástupci tiskového oddělení Southamptonu, nepůjde o bonusy určené přímo hráčům, nýbrž vedení klubu, které s nimi bude moci naložit dle svého uvážení. Není tedy vyloučeno, že by bitcoiny hráčům následně nepřerozdělovalo. Je však nutné podotknout, že se jedná pouze o možnost – pokud je vedení týmu nebude chtít, může počítat s bonusy v klasické fiat měně.

Kryptoměnové odměny jsou ale v první řadě především indikátorem, že ani fotbal do budoucna nemusí stát na klasických měnách. Jedním z „průkopníků“ popularizace bitcoinu napříč fotbalem se stal Watford, který na rukáv dresů určených pro sezónu 2019/2020 nechal umístit symbol bitcoinu. I tento klub totiž sponzoruje Coingaming Group, respektive jeho online sázková kancelář Sportsbet.io. Nehledě na to, že s bitcoinem experimentují i Tottenham nebo Leicester, další známé anglické fotbalové celky.

Poté, co bitcoin dosáhl svého nového maxima při vstupu americké směnárny Coinbase na burzu, zažil v posledních dnech značný pád – aktuálně se jeho hodnota pohybuje na hranici 56,5 tisíce dolarů. Částečně to mohlo být zapříčiněno i zprávou, že Turecko od 1. května zakáže pomocí kryptoměn (tudíž i bitcoinu) platit.

Všeobecně se ale bitcoin za posledních několik let na trhu zajímavě etabloval a věří mu čím dál více lidí, respektive investorů a velkých firem. Typickým příkladem může být americká automobilka Tesla, která bitcoiny nakoupila za 1,5 miliardy dolarů a pomohla této měně k masivnímu růstu.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.