Datart výrazně posílil v onlinu. Jeho mateřská skupina HP Tronic vyrostla o třetinu a utržila 21 miliard korun

Prodejna elektroniky Datart

Foto: HP Tronic

Prodejci elektroniky Datart a Euronics, výrobce ETA, ale i e-shopy Kasa.cz a Hej.sk. To všechno jsou značky, jež zastřešuje zlínská skupina HP Tronic a díky kterým se jí daří výrazně růst. V loňském roce dosáhla celkových tržeb ve výši 21 miliard korun s meziročním nárůstem o více než třicet procent neboli pět miliard korun.

Podle publikovaných výsledků skupina zároveň meziročně zdvojnásobila svůj zisk před úroky, daněmi a odpisy EBITDA z 550 milionů v roce 2019 na loňských 1,19 miliardy korun. Za úspěchem přitom stojí zejména dynamický růst značky Datart, která se součástí HP Tronic stala v roce 2017.

Datart totiž i v loňském, pandemickém roce rychle rostl, a to navzdory zavřeným prodejnám, kterých jen v tuzemsku provozuje více než 100. Výrazně totiž posiluje e-shop firmy, a tak propad příjmů z kamenných obchodů dokázal nahradit na internetu.

„Po začlenění značky Datart jsme cíleně posilovali její význam ve skupině a také se věnovali rozvoji internetového obchodu a navázaných zákaznických služeb, aby se z Datartu stal fungující a u zákazníků oblíbený multikanálový prodejce,“ uvádí Daniel Večeřa, generální ředitel HP Tronic.

Skupina výsledky jednotlivých značek za loňský rok nekomentuje, Datart však dlouhodobě zaznamenává výrazný růst. To souvisí i s fúzí se značkou Euronics z roku 2018, kdy prodejce elektroniky utržil 7,5 miliardy korun, o rok později pak jen těsně nedosáhl na deset miliard korun. Jaký podíl tržeb HP Tronic tvořil Datart v loňském roce, však skupina odmítla prozradit.

Posilující pozici Datartu na e-commerce trhu podtrhuje také cena popularity a cena kvality v kategorii elektro a cena kvality v kategorii bílé zboží nedávné soutěže ShopRoku 2020, za níž stojí Heureka. Mimo oblast elektroniky a domácích spotřebičů HP Tronic působí také v oblasti cestovního ruchu a gastronomie, provozuje například Resort Valachy se čtyřmi hotely s wellness centry, ski areálem a golfovým hřištěm. V současné době dohromady zaměstnává tři tisíce lidí v Česku a na Slovensku.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.