Česká online pojišťovna Mutumutu získala od Société Générale dalších 30 milionů korun a míří do Evropy

Jindřich Lenz, CEO startupu Mutumutu

Foto: Mutumutu

Česká digitální pojišťovna Mutumutu, která se snaží inovovat konzervativní obor pojišťovnictví, získala další výraznou finanční injekci. Od svého francouzského investora v podobě Société Générale dostala 1,1 milionu eur, tedy 28 milionů korun. Investice navazuje na loňské kolo, kdy služba získala stejnou částku výměnou za podíl na úrovni 20 až 40 procent.

Mutumutu na tuzemském trhu spolupracuje s KB pojišťovnou, což je dcera francouzské Société Générale Assurances, která včetně nové investice do firmy vložila již téměř 60 milionů korun. I po aktuálním investičním kole drží francouzská skupina menšinový podíl, který byl sice nyní navýšen, avšak podle vyjádření firmy pro CzechCrunch ne dvojnásobně.

„Měli jsme smluvně předdohodnuté obchodní cíle, kterých máme dosáhnout, a také valuaci firmy, kterou tím zvýšíme,“ popisuje šéf služby Jindřich Lenz a dodává, že většinový podíl pořád drží tuzemský Creative Dock, v němž služba vznikla. Ve formě virtuálních podílů část firmy drží i její tým.

Aktuální investice má Mutumutu posloužit zejména na rozvoj služby v Česku a přípravu jejího spuštění ve Francii, k čemuž podle původních plánů mělo dojít v loňském roce. „Bohužel zrovna v tomto případě nás velmi zbrzdila covidová pandemie. Respektive se posunula timeline pro spuštění na přání pojišťovny, která nám bude krýt pojistné riziko,“ přibližuje Lenz.

mutumutu

Aplikace Mutumutu

Foto: Mutumutu

Ve Francii již Mutumutu obdrželo povolení od tamního regulátora, a tak by mělo na tamní trh skutečně brzy vstoupit. Tím se však zahraniční plány tuzemské online pojišťovny teprve rozbíhají. Creative Dock, který je ve firmě pořád majoritním vlastníkem, chce službu rozšířit i na další trhy, konkrétně do Německa, Polska a Itálie.

„V druhé půlce roku proto chystáme další kolo investic pro financování expanze do všech těchto zemí,“ avizuje Lenz, který zároveň doplňuje, že se online pojišťovně na domácím trhu podařilo naplnit loni stanovený cíl, a to ztrojnásobit počet uzavřených smluv, kterých bylo předtím zhruba 1 600.

Pro letošní rok očekává meziroční nárůst tržeb, které však Mutumutu v absolutních číslech nekomunikuje, o 70 procent. Podle svého vyjádření firma už v letošním prvním kvartálu naplnila své cíle, a to víc než z poloviny. Během prvních tří měsíců uzavřela kolem jednoho procenta nového obchodu v životním pojištění na trhu.

„Pandemie se nás v zásadě nedotkla a začátkem letošního roku se nám dokonce podařilo několikanásobně zvýšit přírůstky nově uzavřených pojistek. Pokud bychom tedy nechtěli expandovat a nakopávat náš růst, tak bychom už byli v černých číslech,“ vysvětluje Lenz, který očekává, že se Mutumutu do zisku vzhledem k rostoucím plánům expanze dostane v letech 2025 nebo 2026.

Mutumutu staví nabídku životního pojištění na co největší jednoduchosti a transparentnosti, klientům díky vlastní mobilní aplikaci vrací část pojistného za to, že se hýbou, nekouří a chodí na pravidelné zdravotní prohlídky. „Chceme pojišťovnictví a jeho přístup ke svým klientům zlepšovat všude, nejen u nás,“ uzavírá Lenz.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.