Česká herní služba Gamee nasedá na blockchain. Spouští vlastní tokeny a nabídne i roboty jako NFT

Božena Řežáb, spoluzakladatelka herní služby Gamee

Foto: Gamee/CzechCrunch

Blockchain má široké využití a čím dál více prostupuje také do her, o čemž jsme se mohli už v roce 2017 přesvědčit během sbírání virtuálních koťátek, takzvaných CryptoKitties. Smysl v blockchainovém hraní, kde se můžete stát „opravdovými“ vlastníky digitálních předmětů, ale vnímá i původem česká herní služba Gamee, která nyní začíná prodávat své vlastní tokeny a souběžně vstupuje do světa NFT, nového trendu z kryptoměnové sféry.

Webová a mobilní herní platforma Gamee, kterou spoluzaložila Božena Řežáb a od loňského července spadá pod hongkongskou společnost Animoca Brands, představuje své nové tokeny pod označením GMEE jako inovativní formu hrací měny, za níž si hráči budou moci kupovat nové zážitky, například vstupy do speciálních herních akcí a turnajů.

Fungují ale také jako rozhodovací prostředek v tom smyslu, že jejich držitelé budou mít příležitost se podílet na hlasování o dalších plánech herní služby, vývoji nových her nebo distribuci odměn. Hráči je navíc budou moci vyhrávat jako ceny v rámci konkrétních her, kterých je na platformě více než osmdesát.

gamee

Tým Gamee

Foto: Gamee

„Tokeny jsou založené na Ethereu (ERC-20/ERC-721), přičemž každý hráč získá vlastní kryptopeněženku, kde je bude mít uložené. Většina našich současných hráčů ovšem s kryptem nemá zkušenosti, proto se dost zaměřujeme i na uživatelskou zkušenost, abychom vše dobře vysvětlili i mainstreamovému publiku,“ říká pro CzechCrunch Miroslav Chmelka, technický šéf Gamee.

Aby Gamee své nové tokeny světu ve větším měřítku představilo, zamířilo s nimi během dnešního rána na Uniswap, decentralizovaný finanční protokol, který se používá ke směně kryptoměn. Přes něj nechalo Gamee vytvořit přesně 3 180 000 000 kusů s cenou 0,08 dolaru za jeden token a rozjíždí novou éru své herní služby, u které věří, že bude mít velký úspěch.

Ostatně náznak úspěchu přišel již 2. dubna, kdy Gamee nabídlo tokeny v hodnotě 2,2 milionu dolarů v rámci předprodeje, přičemž se vyprodaly do sedmi minut od spuštění. Mezi těmi, kteří si GMEE pořídili s předstihem, byl například i MetaKovan, který se ve veřejných kruzích proslavil nákupem unikátní digitální koláže ve formě NFT za bezmála 70 milionů dolarů.

Zatímco tokeny budou do budoucna sloužit jako jeden z klíčových aspektů pro skalní hráče na službě, Gamee se postupně připravuje i na další novinky založené na blockchainu. Jednou z nich je nová generace hraní pod označením Gamee Arc8, pod kterou bude vznikat unikátní turnaje, jež budou ještě více závislé na dovednostech jednotlivých hráčů.

gamee-1

Herní služba Gamee

Foto: CzechCrunch

„Půjde o tzv. skill-based turnaje, kde mohou hráči hrát buď ve stylu 1v1 s tím, že je platforma spáruje podle jejich dovedností, nebo se mohou zúčastnit větších a delších turnajů. Pro vstup bude sloužit právě náš token. Za každý pokus se tak bude platit, ale pokud je hráč dostatečně dobrý, může tokeny na druhou stranu i vyhrávat,“ objasňuje Chmelka.

Cestu trendem NFT si razí roboti

V souvislosti s těmito turnaji Gamee nasedá i na trend zvaný NFT, o kterém jsme nedávno zevrubně psali a jeho velký vliv na digitální svět pochopil i třeba zpěvák The Weeknd se svou exkluzivní kolekcí. Gamee začíná s virtuálními roboty, takzvanými G-Bots, které si hráči budou moci za tokeny kupovat a následně i vylepšovat, aby byli „ještě lepší a vzácnější“.

Vzhledem k tomu, že jde o formát NFT, respektive nezaměnitelného tokenu, budou jednotliví roboti sériově očíslovaní a hráči, kteří si je pořídí, budou jejich unikátními vlastníky zapsanými na blockchainu. Gamee z nich ovšem nechce udělat jen sběratelské kousky, nýbrž je zpřístupnit i pro hraní v rámci stávajících i zcela nových her, na nichž vývojáři pracují.

Pak už bude na hráčích, zda si je budou chtít uchovat a vylepšovat, nebo je nabídnout na některém z podporovaných online tržišť (například OpenSea) a určovat jejich hodnotu. Do budoucna Gamee chystá do NFT zaobalit svá „herní území“, díky nimž si zájemci budou moci na platformě vytvořit vlastní hru.

gamee-robots

Dvojice NFT robotů od Gamee

Foto: Gamee

„Nazýváme to jako Parcels a jde o formu ‚území‘ v naší aplikaci. Lidé budou mít možnost si koupit omezené množství těchto NFTs a pak budou mít buď možnost spustit vlastní hru na naší platformě (s ohledem na naše směrnice a standard kvality), nebo ty tokeny střádat. Jakmile tam spustíme nějakou z našich her, vlastník tokenů dostane z daného titulu podíl,“ přibližuje plány Chmelka.

Jak pro CzechCrunch Chmelka i Božena Řežáb zmiňují, v Gamee mají ještě velké plány. Navíc se jim po akvizici ze strany společnosti Animoca Brands, která za studio minulý rok zaplatila zhruba 130 milionů korun, velmi daří. Svědčí o tom především více než miliarda odehraných her za rok 2020, rozdělení více než 3,5 milionu dolarů mezi hráče a nárůst uživatelů na osm milionů.

„Byl to pro nás zajímavý rok. Animoca Brands trochu změnili koncept Gamee na mechanismus Play To Win a zatím to vypadá, že se uživatelům líbí. Nedávno jsme překonali metu 25 milionů registrovaných hráčů a teď se primárně soustředíme na spuštění Gamee Arc8 i implementaci našich tokenů napříč celým ekosystémem,“ uzavírá Chmelka.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.