Slovenský Luigi’s Box loni zdvojnásobil tržby na milion eur. Jeho chytrý našeptávač využívá přes tisíc e-shopů

Peter BrejčákPeter Brejčák

luigis-box

Foto: Luigi’s Box

Michal Barla, Gejza Nagy, Tomáš Kramár, spoluzakladatelé startupu Luigi’s Box

0Zobrazit komentáře

Lidé často chodí nakupovat do e-shopů jako v kamenných obchodech – jednoduše se dívají na prodávané zboží a co je nového. Když ale jdou za konkrétním typem produktu, tak podobně jako ve fyzickém světě potřebují poradit, kde ho najdou. Na internetu se proto obrací na inteligentní vyhledávače, tzv. našeptávače, které zákazníkům dokážou pomoci vyhledat správné zboží.

„Zákazníci třeba místo slova ‚reproduktor‘ zadají výraz ‚reprák‘ nebo ‚bedna‘, případně název produktu hledají v množném čísle. Mnoho vyhledávačů si ale neumí poradit ani s cizojazyčnými výrazy. Databáze by proto měla počítat i s takovými alternativami,“ míní Gejza Nagy, ředitel slovenského nástroje Luigi’s Box, jenž takový vyhledávač vyvíjí.

Podle výsledků, které startup pro CzechCrunch prozradil, se mu na trhu daří a jeho řešení používá už více než tisícovka e-shopů v Česku, na Slovensku a v dalších okolních zemích. Mezi největší klienty patří Electroworld, O2, Astratex, Košík, Lékárna.cz, Dedoles či Benu.

Zvyšující se zájem lze vidět i na opakujících se ročních tržbách (ARR), které loni přesáhly jeden milion eur (dle aktuálního kurzu přes 26 milionů korun), což je v souladu s očekáváním. Meziročně jde o dvojnásobek, když se v roce 2019 podle vyjádření Luigi’s Box ukazatel ARR zastavil na 500 tisících eur. Oficiální závěrka firmy pak ukazuje tržby ve výši 360 tisíc eur (9,4 milionu korun).

luigis-box-min

Foto: Luigi’s Box

Nástroj Luigi’s Box

„Už přes rok jsme v černých číslech, veškerý zisk investujeme zpět do škálování firmy,“ doplňuje Nagy s tím, že v letošním roce chce startup vyrůst tři až pětinásobně. Jedním z kroků pro naplnění tohoto cíle bylo i loňské otevření pobočky v Praze, přičemž celý tým Luigi’s Boxu narostl během pandemie o polovinu.

„Kromě Česka rozšiřujeme aktivity v Polsku a regionu německy mluvících zemí. Tento rok však bude primární fokus směřovat na Česko,“ říká Nagy. Z celkové tisícovky e-shopů, které slovenský našeptávač využívají, je aktuálně 65 procent z Česka a Slovenska, 15 procent z Polska, Rumunska a Maďarska, zbylých dvacet procent pak v dalších více než sedmi zemích.

Z produktového hlediska startup, který byl historicky podpořen investicí od Leverage Technology a další kolo investice plánuje v roce 2022, spustil personalizované doporučení produktů Luigi’s Box Recommender, vylepšil vyhledávací algoritmus s možností optimalizovat vyhledávání s přihlédnutím například na maržovost a připravil Recommender Analytics, které kromě výkonnosti a kvality vyhledávání na webu ukazují také doporučení.

Novinkou bylo také zjednodušení integrace pro některé platformy jako Shoptet a v letošním roce Luigi’s Box pracuje na několika modulech, které jsou aktuálně v private beta režimu. Jde například o jiné než textové formy vyhledávání, dynamickou navigaci na webu a dále chce pracovat na zlepšování automatizace procesů a dashboardu.

Podle analýzy startupu na e-shopech v průměru používá funkci vyhledávání 20 procent lidí, nejméně v módě (7,8 procenta), nejvíce pro knihy a hry (43,3 procenta). „Rozdíl je daný tím, že u knih, zdraví a kosmetiky – kde je největší podíl vyhledávání – zákazníci přesně vědí, co chtějí koupit, a rovnou proto zadávají konkrétní název,“ říká Nagy.

Naopak u takzvaných vizuálních segmentů, jako je móda, sport a nábytek, zákazníci volí výrobky často podle vzhledu, hledají inspiraci a výrobky porovnávají. „Obrázek je stěžejní rozhodovací faktor, název nehraje tak důležitou roli,“ dodává Nagy.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym