Slovenské Nettle.ai nabírá na vývoj pokročilých chatbotů milion eur. Pomalu dobývá i Česko

Marek Košta, Peter Galiovský a Andrej Greguš, zakladatelé startupu Nettle.ai

Foto: Nettle.ai

Slovenský startup Nettle.ai se na první pohled může zdát jako jen jeden z mnoha, jež se věnují vývoji chatbotů. Tříletá firma se však už stihla zařadit mezi špičku řešení konverzačních technologií s využitím umělé inteligence ve středoevropském regionu. Byla globálně vůbec první společností, které Google povolil nasazení chatbotů v reklamních bannerech.

Teď růst, marketing a doplnění produktového portfolia podpoří nově získaná investice. Jeden milion eur, tedy přibližně 26 milionů korun, do firmy vložili investoři přes crowdfundingovou platformu Crowdberry, známé investicí například do GymBeamu nebo Footshopu, s přispěním Venture to Future Fund, za nímž stojí slovenské ministerstvo financí a Evropská investiční banka.

„Chceme stavět na naší konkurenční výhodě, kterou je náš vlastní software, schopnost navrhnout a nasadit funkčního chatbota klientovi na klíč a naše unikátní partnerství,“ popisuje Andrej Greguš, který Nettle.ai zakládal společně s Markem Košou, Peterem Galiovským, Ferem Karikou a Richardem Gugou.

investicia_podpis_nettle_crowdberry_vff

Podpis smlouvy o investici se zástupci Nettle.ai, Crowdberry a VFF

Foto: Nettle.ai

Startup díky investici rozšíří své portfolio produktů kromě chatbotů, mailbotů a voicebotů také na vertikálně orientované konverzační rozhraní, což by mu mělo umožnit další škálování byznysu. Mezi tyto první „krabicové“ produkty patří chatbot pro prodejce automobilů nebo řešení na vymáhání pohledávek.

Nettle.ai v komunikaci se zákazníky už využily společnosti jako Eset, Samsung, 365.bank nebo Jaguar Land Rover. První klienty začíná nabírat také v tuzemsku, konkrétní jména však zatím zmiňovat nemůže. Podle vyjádření pro CzechCrunch má však společně s partnerem smlouvu s první bankou, telekomunikačním operátorem a soutěží v tendru na jednu pojišťovnu.

Z byznys hlediska firma v roce 2019 dosáhla tržeb ve výši 90 tisíc eur s vykázanou ztrátou devět tisíc eur, podle Greguše byly loňské výnosy Nettle.ai výši 160 tisíc eur bez DPH, podle aktuálního kurzu přes čtyři miliony korun. Plány pro letošní rok, stejně jako kdy je očekávané překlopení do zisku zatím nekomentuje, vše totiž startup aktuálně ladí s novými investory.

„Vývoj firmy pozitivně ovlivňuje také dynamika trhu, který je poháněný technologickým pokrokem a automatizací. Jen samotný trh chatbotů předpokládá celosvětově růst na úrovni 30 procent a do roku 2025 by měl dosáhnout hodnoty 15 miliard dolarů. Právě v tom vidíme obrovský potenciál na uplatnění inteligentních řešení, jaké vyvíjí i Nettle.ai,“ popisuje Michal Ondrišek, partner Crowdberry.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.