ShipMonk, Productboard, Snuggs a další radí, jak expandovat do světa. Podívejte se na konferenci CzechCrunch Onlajn

Linda Šejdová ze Snuggs během konference CzechCrunch Onlajn

Foto: CzechCrunch

Snad každý startup přemýšlí nad tím, jak by se svým produktem mohl expandovat za hranice své domovské země. Někdy se to podaří, někdy tato myšlenka skončí jen na papíře, ale jisté je to, že rozšířit se na zahraniční trhy není vůbec jednoduché. Právě to bylo téma v pořadí čtvrté konference CzechCrunch Onlajn.

Na ní jsme si pozvali zástupce firem Productboard, Snuggs, Twisto nebo Geetoo, které buď už v zahraničí úspěšně dlouhé roky podnikají nebo tam nyní vystrkují růžky. Od nich jsme se mohli dozvědět řadu zajímavých, bezprostředních zkušeností, přičemž své doplnění z pohledu financování i spolupráce přidali také investoři z J&T Banky či Credo Ventures.

Svůj velmi zajímavý příběh sdělil také Jan Bednář ze startupu ShipMonk, který na úvod zhruba dvouhodinové konference mluvil o nastavení expanze v logistice a využití fulfillmentu při rozšiřování e-commerce byznysu po světě. Slovo dostal i David Chmelař, kterého jsme měli na drátě až z daleké jihovýchodní Asie, kde staví byznys pod značkou iPrice.

A to je jen malý výčet toho, co na konferenci CzechCrunch Onlajn s podtitulem Expanze na zahraniční trhy zaznělo. Pokud jste přímý přenos neviděli nebo si ho chcete připomenout, můžete se na celý záznam podívat na našem kanálu na YouTube (kde jsou i předchozí vydání našich konferencí), potažmo rovnou tady v článku. Přes časové stopy si pak můžete vybrat přesně ty osobnosti, které vás zajímají.

Témata a timeline jednotlivých speakerů:

  • Jan Bednář (ShipMonk)

    Nastavení expanze v logistice a využití fulfillmentu při rozšiřování e-commerce byznysu po světě – 0:10:01

  • Roman Florián (J&T Banka)

    Jak řešit při expanzi financování aneb investice, dluhopisy, konvertibilní půjčky a IPO v Česku – 0:26:27

  • Hubert Palán (Productboard)

    Proč musí startupy při vývoji produktu řešit i obchod a jak to promění firemní kulturu – 0:41:43

  • Linda Šejdová (Snuggs)

    Jak dostat za hranice úspěšný český produkt a hledat zákazníky, kteří nevědí, že vás potřebují – 0:56:41

  • David Chmelař (iPrice)

    Jak postavit úspěšný byznys v Asii a jaké možnosti nabízí pro české startupy – 1:13:51

  • Vladimír Kvaš (Geetoo)

    Co nás naučila expanze ryze české firmy a proč může být cloud klíčem k úspěchu – 1:31:27

  • Tereza Macháčková (Credo Ventures)

    Jak nastavit firemní kulturu a procesy pro škálování týmů na domácím i zahraničním trhu – 1:46:49

  • Michal Šmída (Twisto)

    Jaký vliv má investor na zahraniční expanzi a jak se změní tým po otevření nových trhů – 1:59:49

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.