Nový rekord na Hithitu. Ostravské Colliery vybralo na nový koncept posilovny milion za necelé tři hodiny

Modernizovaný prostor ostravského crossfitového centra Colliery

Foto: Colliery

Když se pražská Železná koule stala začátkem roku druhým nejúspěšnějším projektem na Hithitu, bylo zřejmé, že o stylové posilovny je mezi lidmi zájem i v těchto dobách. Vybrala bezmála sedm milionů korun. Teď ale na známou českou crowdfundingovou platformu vtrhla s dalším líbivým tréninkovým konceptem parta fitness nadšenců z Ostravy. A vytvořila tam rekord.

Řeč je o crossfitovém centru Colliery, které loni i přes vlivy pandemie zrealizovalo milionovou investici do svého zázemí a vybudovalo komplex doplněný o vlastní bistro, recovery centrum i vzdělávací iniciativy. Zkrátka místo, které by nebylo jen pro tvrdý trénink. Veškeré plány ale překazil koronavirus, kvůli kterému se nový prostor otevřel jen na chvíli.

„Gym se v celé své kráse, kdy se přestěhoval do nového prostoru ve vítkovické ulici 1. máje, otevřel jen na deset dní v prosinci,“ vzpomíná pro CzechCrunch spolumajitel ostravské posilovny Stanislav Kupčík. Pak ale se svým týmem viděl úspěch Železné koule, která v těžkých časech zamířila podpořit svůj koncept na Hithit, a tak se Colliery rozhodlo, že udělá to stejné.

colliery-2

Část vnitřního vybavení

Foto: Colliery

Na Hithit dorazila ostravská parta s cílem nasbírat alespoň 400 tisíc korun, byť pevně věřila, že to bude víc. Určitě ale nečekala, že na tuzemském crowdfundingovém portálu udělá nový rekord. Původních 400 tisíc korun vybrala za pouhých 22 minut, přičemž milníkový milion dala za rekordní 2 hodiny a 58 minut. To je přibližně hodinový rozdíl ve srovnání se Železnou koulí.

Kampaň navíc chytře zaobalila do motivu kultovního filmu Návrat do budoucnosti, který si přetvořila k obrazu svému. Nazvala ji #BackToTheColliery a úvodní video k ní natočila ve spolupráci s Divadlem Mír, respektive Albertem Čubou a Robinem Ferro. I to mohlo fitku pomoci k úspěchu.

Teď už atakuje hranici 1,6 milionu korun a pomalu si odškrtává to, co všechno bude po ukončení kampaně plnit. Vedle toho, že přispívajícím vyplácí širokou paletu dárků, jako jsou CBD oleje nebo členství na celý život, chystá i rozšiřování za hranice Ostravy. Nejbližšími zastávkami budou Opava a Olomouc.

Do těchto měst plánuje Colliery přenést svůj ikonický „feeling“, který si zakládá na čistém designu a věcech na míru – od koberců přes šatny až po nástěnné plakáty. V Opavě by se nový gym měl otevřít letos na podzim, v Olomouci pak na jaře příštího roku, kde bude okupovat zhruba tisíc metrů čtverečních.

„Jsme hrozně ambiciózní a projekt jako takový je tak široký, že opravdu nemá hranice. Pobočky mohou růst v dalších divizích. Ať už recovery, nebo bistro. Máme úspěchy i s vlastní řadou produktů, které zařazujeme jako odměny do kampaně. Chceme vyrábět i doplňky stravy. Je toho fakt hodně, tak snad to klapne,“ říká Kupčík.

Jednou by se Colliery chtělo dostat i do Prahy, a pokud se projektu podaří vybrat alespoň pět milionů korun, může to být rychleji, než by mnozí očekávali. Nejde však o ultimátní cíl – ten leží za hranicemi Česka. Důraz však ostravská posilovna klade i na segment handicapovaných fitness fanoušků.

Může každý

Colliery se zaměřuje i na lidi, kterým osud nebyl příliš nakloněn. Ať už jde o děti s autismem, lidi s Downovým syndromem, nebo osoby na invalidním vozíku, všichni mají mít stejně rovné příležitosti pro cvičení jako ostatní. Dopomáhá tomu i komunita, která handicapované jedince přijímá a motivuje je.

„Pro rozšíření projektu jsme na základě našich mnohaletých zkušeností připravili vlastní akreditovaný kurz u MŠMT a chceme školit trenéry pro trénink s handicapovanými,“ doplňuje Kupčík pro CzechCrunch a zmiňuje program Sportuj s handicapem, na které celá iniciativa stojí.

colliery-3

Colliery má své vlastní trenéry

Foto: Colliery

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.