Firmy mnohem více chrání svá data. Brněnská Safetica díky tomu vyrostla o polovinu a střeží téměř 400 tisíc zařízení

Richard Brulík, ředitel brněnského startupu Safetica

Foto: Safetica

Pandemický rok přinesl přesun lidí na práci z domova nebo odkudkoliv, což výrazně zvýšilo potřebu firem řešit zabezpečení a předcházet možnému úniku dat. Takovým způsobem loňský rok hodnotí brněnská technologická společnost Safetica vyvíjející software na ochranu před ztrátou dat, jež meziročně vyrostla o 56 procent a celkový objem prodaných licencí se u ní vyšplhal na rekordních 163 milionů korun. Ve stejném období získala o 49 procent klientů více a počet chráněných zařízení přesáhl 380 tisíc ve 120 zemích.

Podle svého vyjádření Safetica během loňského roku navázala na dlouhodobý trend stabilního růstu, kdy se od roku 2017 dostal meziroční růst jen jednou pod úroveň 50 procent. Podobný vývoj očekává také letos, už během prvních dvou měsíců totiž zaznamenala meziroční nárůst o 128 procent. Svůj obrat, který se oproti objemu prodaných licencí liší, firma nekomentuje.

„Lokální protipandemická opatření v jednotlivých státech na nás neměla významnější dopady. Naopak díky přesunu zaměstnanců na home office se společnosti často začaly více zajímat o to, jak jsou zabezpečena jejich data a jaká rizika pro ně vyvstávají ze vzdáleného přístupu, zvláště v kombinaci s využíváním soukromých zařízení zaměstnanců,“ vysvětluje úspěšný rok ředitel Richard Brulík.

Ten do své funkce nastoupil před rokem na jaře, jen krátce po oznámení Safeticy o dalším investičním kole ve výši 40 milionů korun vedeném fondem Impulse Capital investora Ondřeje Tomka. V brněnské technologické firmě vlastní 55 procent, celkově již Safetica od investorů získala 200 milionů korun.

safetica-2017-min

Tým brněnské společnosti Safetica

Foto: Safetica

Získaný kapitál chtěla Safetica využít zejména na navýšení kapacit, know-how a do rychlejšího vývoje produktu. V oblasti tzv. data loss prevention (DLP) zajišťuje ochranu dat před chybami zaměstnanců i zlým úmyslem (insider threat protection), odhaluje potenciální rizika a předchází únikům.

Cílem firmy je stát se na globálním trhu jedním z lídrů na poli bezpečnosti dat. Pro větší rozšíření produktu a posílení svého růstu teď pracuje i na nové SaaS verzi, jež jí umožní poskytovat uživatelům zabezpečení přímo z cloudu. Mezi klienty Safeticy, která vznikla v roce 2007 a na globálním trhu působí od roku 2012, patří Bauhaus, DPD, BMW Invelt, Jablotron či Generální inspekce bezpečnostních sborů.

V dalším rozvoji firmě pomohou také personální posily, například nový ředitel marketingu Pavel Šarbort anebo nový obchodní obchodní ředitel Jiří Matouch, bývalý ředitel EMEA Inside Sales Avastu. Safetica tak do svých řad získává ředitele obchodu se zkušenostmi v oblasti cybersecurity, jeho hlavním úkolem bude zejména spuštění produktů ve zmiňovaném SaaS modelu.

„SaaS model pro Safeticu dává obrovský smysl. Mnoho klientů může odrazovat vysoká počáteční investice, která je často pro kvalitní bezpečnostní technologie nutná. SaaS model jim v tomto vychází vstříc, cash flow společnosti neohrozí vysoká investice a na naši ochranu dat tak dosáhne více zákazníků a menších společností. Zároveň nám tento model vyhovuje i z pohledu snadnosti implementace, updatů či podpory,“ komentuje Matouch.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.