Brněnský e-shop Aktin vydělal 13 milionů korun a míří na Slovensko. Investuje do vlastní značky, která rychle roste

Michal Hubík, spoluzakladatel a ředitel Aktinu

Foto: Aktin

S tím, jak se zvyšuje zájem o fitness a cvičení v domácích podmínkách, roste i poptávka po nejrůznějších funkčních doplňcích stravy. Od proteinových shaků a tyčinek přes snídaňové kaše až po vitamíny nebo kloubní výživu. Na ty se zaměřuje i český e-shop Aktin, který má za sebou po všech stránkách vydařený rok 2020, plánuje výrazně šlápnout do vlastní značky a expanduje na Slovensko.

Loňský rok byl pro brněnskou společnost naprosto zásadní. Když jsme se spoluzakladatelem a ředitelem Aktinu Michalem Hubíkem mluvili naposledy, říkal, že vzhledem k situaci spojené s pandemií koronaviru zažili bezprecedentní období, během kterého odbavovali tisíce objednávek denně. Díky tomu Aktin meziročně rostl a dosáhl obratu přes 270 milionů korun.

Dařilo se především jeho vlastní značce, pod kterou nabízí například proteinové tyčinky, minutové vločky, ořechová másla nebo přípravek pro zklidnění. Právě úspěch produktů s „áčkem“ v logu pomohl brněnskému podniku k tomu, aby za loňský rok navýšil svůj zisk na 13 milionů korun z předchozích několika set tisíc – a všechny vydělané peníze chce nyní investovat do vývoje vlastní brandu.

vilgain-1

Vlastní značky Aktinu se mění na Vilgain

Foto: Aktin

V rámci něj bude tým tvořit další výživové produkty a vylepšovat ty stávající, nikoliv však pod značkou Aktin, nýbrž Vilgain. Všechen sortiment, který si firma vyrábí sama, dostává nový název spolu s logem, který má být podle Hubíka lépe přizpůsobený zahraniční expanzi. „Funkční potraviny Vilgain začátkem roku zastupovaly dvě procenta z celkového prodeje, v lednu už to bylo přes 30 procent,“ zmiňuje Hubík.

Právě expanze bude pro Aktin tématem číslo jedna pro letošní rok. Nejen, že se chce rozšiřovat po Česku a vedle brněnského týmu začíná budovat také marketingový tým v Praze, kde se chystá otevřít nové kanceláře se zhruba dvacítkou nových posil, ale také zamíří na Slovensko, kde už finišuje poslední kroky. I tam vyrazí se značkou Vilgain, v rámci níž má už teď čtyřiadvacet produktů včetně proteinových prášků nebo mandlového másla.

V polovině roku chce Aktin expandovat také do Německa, na které by mělo navazovat Rakousko a Velká Británie. I v těchto zemích bude chtít aktivně působit také z hlediska sociálních sítí, na nichž aktuálně měsíčně zasáhne přes milion lidí a přibližuje trend fitness a zdravého stravování ve formě, kterou zejména mladí nejraději konzumují.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.