Bolt obsazuje Česko. Mladá Boleslav je desátým městem, kde vyjede se svými taxíky

Pod startupem Bolt v Česku jezdí i taxíky

Foto: Bolt

Před týdnem se Bolt, posilněný masivní investicí z prosince, znovu rozšiřoval po Česku a své bílo-zelené taxíky spustil v Českých Budějovicích, které se staly devátým tuzemském městem, kde estonská přepravní platforma flotilu provozuje. Dnes vstupuje do další oblasti, jež spadá do jeho vize rozpínat se v regionech. Přichází totiž do Mladé Boleslavi.

Toto město, známé jako domov legendární Škodovky, se stává desátou lokalitou, kde Bolt s taxíky jezdí. Stejně jako v Praze, Brně, Ostravě, Plzni, Kladně, Olomouci, Liberci, Jablonci nad Nisou a zmíněných Českých Budějovicích si tamní obyvatelé budou moci objednat odvoz přímo z mobilní aplikace a čekat, než pro ně řidič přijede na stanovené místo.

Samozřejmostí je i zobrazení konečné ceny za přepravu před objednáním jízdy včetně jména řidiče a typu vozidla a také sledování na mapě, jak se vůz přibližuje. Ani v Mladé Boleslavi nebude chybět možnost hodnocení jízdy a další detaily, na které Bolt, jenž začínal pod názvem Taxify, dlouhodobě sází. Součástí expanze je i 50% sleva na první jízdu pro nové cestující.

S další tuzemskou expanzí má Bolt v plánu mimo jiné zajišťovat nový typ výdělku pro partnerské řidiče, přičemž odkazuje na krizi spojenou s pandemií. Z ní vychází i nová data, která ukazují, jak se mění preference cestujících, co se objednávání jízd týče. Lidé totiž nyní Bolt využívají primárně k cestám do práce a vyřizování dalších nutností.

Dříve to ale bylo spíše tak, že službu objednávali pro noční odvozy například z restaurací nebo diskoték. Bolt uvádí, že koncem loňského února se čtvrtina všech jízd odehrála mezi 23.00 a 3.00 – teď se má přibližně 11 % jízd odehrát v ranních hodinách a 9 % jízd v hodinách odpoledních. Nad polovinu se zvýšil se také podíl jízd ve všední dny, který nyní činí 55 %.

Jen o taxících to není

I když je Bolt brán především jako alternativní taxi služba, nejde o jediné zaměření, které platforma pod vedením Markuse Villiga má. Řeč je především o sdílených koloběžkách, které jsou dalším důležitým segmentem Boltu, jelikož mají ideálně vyplňovat mezeru v přepravě po jinak frekventovaných městech.

bolt-ekolo2

Sdílené elektrické kolo od Boltu v Praze

Foto: Bolt

Jako první si to v Česku mohli vyzkoušet obyvatelé Olomouce, kam Bolt dovezl prvních 200 kusů loni v červenci. Poté s nimi vyrazil do Boskovic a Pardubic. Vedle koloběžek se soustředí i na sdílená kola a konkrétně do Prahy jich v říjnu dovezl rovných 600. Co se oblasti mikromobility týče, v průběhu tohoto roku chce kola a koloběžky vysázet ve více než 100 městech.

Zapomínat nelze ani na mobilní aplikaci Bolt Food pro rozvoz jídla a čím dál více i potravin a léků, což potvrzuje rozšiřující se pražská spolupráce s řetězcem Žabka. Dohromady pak nabízí všechny své služby ve více než 200 městech ve 40 zemích, kde jich využívá přes 50 milionů uživatelů.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.