Unikátní trika, která nepropotíte ani neumažete, mají úspěch. Chrudimský CityZen utržil téměř 30 milionů korun

Martin Burkoň, René Němeček a Pavel Hrstka s triky CityZen

Foto: CityZen

Triko, které nepropotíte ani neumažete, si připsalo v pandemickém roce 2020, během kterého se ocitlo mnoho módních firem na pokraji krachu (a některé dokonce za ním), velmi slušný úspěch. O unikátní oblečení chrudimské značky CityZen byl zájem, a tak obrat firmy meziročně vyrostl o více než 500 procent.

V řeči čísel to znamená, že trojice kamarádů, kteří v roce 2018 začínali prakticky od nuly, když v hlavě už delší dobu nosili nápad na triko, které byste nemohli propotit, utržila téměř 30 milionů korun. Díky unikátní technologii úpravy materiálu se jejich trika nemačkají, odolají špíně a nemění tvar.

Martin Burkoň, Pavel Hrstka a René Němeček jsou chrudimští rodáci a před rokem ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch popisovali, jak se svými triky často dokáží zákazníkům měnit životy. Navíc to nejsou jen trika, která ze speciálně upravené 100% bavlny vyrábí. Sortiment se postupně rozrůstá o další novinky, jako jsou ponožky či roušky, a podepisuje se to na výsledcích firmy.

cityzen

Česká značka CityZen vyrábí trika, na kterých není vidět pot

Foto: CityZen

„Rok 2020 byla jízda, kdy nám kolikrát stoupal adrenalin v žilách. Byl rozhodně zajímavý. Dost jsme improvizovali, protože pandemie nám na čas zavřela šicí dílnu, takže jsme téměř celé léto byli bez produktů a naskladňovali až v září. Naštěstí vánoční sezona a konec roku vyšly skvěle. Do roku 2021 jsme vstoupili natěšení, máme ambice udržet dosavadní tempo růstu,“ říkají zakladatelé značky CityZen.

Co se týče technologických postupů, je klíčovým mužem René Němeček. Jako textilák a chemik úpravář, jak sám sebe označuje, přišel se speciální úpravou, díky které materiál neodvádí pot na povrch látky, ale zachytí ho na vnitřní straně. Materiál je tím pádem dokonale prodyšný, velmi rychle schne a snižuje tělesný zápach. A CityZen si své technologické know-how náležitě střeží.

První trika chrudimské značky se prodala koncem roku 2018, o rok později se vyráběly tisíce kusů a loni už to byly desítky tisíc triček. CityZen přitom všechny své produkty šije v Česku a jeho trika jsou stoprocentně recyklovatelná. Letos navíc mají přibýt i trika pod košili, trika s dlouhým rukávem, nové barvy či nový materiál dámských trik, v němž bude ke 100% bavlně přidán elastan.

„Samozřejmě stále vyvíjíme další produkty, v plánu jsou pánské antibakteriální boxerky, prémiové košile, trika pro juniory a další,“ prozrazuje Pavel Hrstka. CityZen aktuálně ze svého e-shopu prodává v Česku a na Slovensku a rád by expandoval do dalších zemí, podrobnější plány však zatím neprozrazuje.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.