Tvůrci slavného Euro Truck Simulatoru mají za sebou rekordní rok. Vyrostli o 40 % a musí odhánět investory

Euro Truck Simulator 2

Foto: SCS Software

Usednout do kabiny, nastartovat, popadnout volant, zařadit a vyrazit na dlouhou cestu napříč Evropou. Něco takového slibuje populární kamiónový simulátor Euro Truck Simulator 2, pro který se čeští vývojáři z SCS Software proslavili po celém světě. A právě i díky němu se pražské studio nyní může těšit z velmi úspěšného roku 2020, jenž byl pro něj historicky vůbec nejlepší.

Společnost SCS Software, kterou v roce 1997 založil Pavel Šebor (CEO) spolu se svým bratrem Petrem a kamarádem Martinem Českým, měla za loňský rok vyrůst o 40 procent a utržit rekordních téměř 750 milionů korun, jak píší Hospodářské noviny. Na dotaz CzechCrunche ale firma nechtěla výsledky hospodaření nijak komentovat.

Ačkoliv má SCS Software v repertoáru řadu jiných her, největší podíl na tomto úspěchu přisuzuje právě titulu Euro Truck Simulator 2, který byl uveden na trh před více než osmi lety a aktivně ho každý den hrají stovky tisíc lidí. V ní se mohou hráči vžít do role řidiče kamionu, který obráží evropské státy v propracovaných herních mapách.

Jejich úkolem je pak buď pracovat jako nájemný řidič a plnit požadavky svého „zaměstnavatele“, nebo rozvíjet vlastní dopravní společnost. Podobně funguje i zaoceánská verze této hry, American Truck Simulator, akorát s rozdílem jiných herních map, odlišných typů tahačů i pravidel silničního provozu. I ta patří mezi vlajkové hry SCS.

ets-2

Šéf SCS Software Pavel Šebor (v obleku) s týmem „eurotruckerů“

Foto: SCS Software

Vzhledem k tomu, že jde o jeden z nejpropracovanějších herních simulátorů na trhu, láká i velké investory ze zahraničí. Jak ale Pavel Šebor pro Hospodářské noviny zdůrazňuje, žádný podíl prodat nechce. I když je cílem řady firem vybudovat ve skromných podmínkách úspěšný podnik (viz například odkup části Bohemia Interactive čínským Tencentem) a pak mu zařídit zahraniční exit, SCS má jiný názor.

„Někdo možná vnímá jako konečný cíl podnikání nějaký exit, kde čekají ti největší žraloci typu Apple, Google či Microsoft, kteří, alespoň v rámci IT, všechno pohltí. To ale není náš případ,“ zmiňuje Šebor a dodává svůj záměr odvádět daně v Česku. Kvůli pandemii, kdy je podle Šebora na trhu velký přebytek peněz, se navíc potenciální investoři do herních studií rojí jako na běžícím páse. Prý mu na LinkedInu napíšou i třikrát týdně.

Držet se chce i své nastavené a úspěšně fungující byznysové strategie, co se samotných her týče. Namísto toho, aby SCS neustále vydávalo nové hry, raději vylepšuje ty stávající. Lidé si tak mohou pro Euro Truck Simulator 2American Truck Simulator dokupovat nejrůznější doplňky přes Steam. Od drobností jako postřiky na karoserii až po větší datadisky pro rozšíření map, což může stát i 500 korun.

Aktuálně firma pracuje na dalším rozšíření s názvem Iberia, které hráče zavede do Španělska a Portugalska, a také multiplayeru. Datum vydání však ještě není známé. Dlouhodobějším plánem je mimo jiné vstup na starší i nové generace konzolí PlayStation a Xbox, což by mělo znovu zvýšit prodeje, a to především ve Spojených státech, kde jsou tyto platformy velmi oblíbené. Zatím lze virtuálně usedat do kabin pouze na počítači.

ets2-1x

Pohled z kabiny

Foto: SCS Software

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, zábavním průmyslu, udržitelnosti a designu. To vše z historického srdce Moravy.