Startup Vím o všem se mění na Stavario. Hlásí 6 tisíc uživatelů a digitalizovat stavebnictví míří i do Vietnamu

Josef Beneš, zakladatel a ředitel startupu Stavario

Foto: Stavario

Josef Beneš jako stavař dlouhodobě narážel na opakující se problémy s řízením staveb, až se nakonec rozhodl, že je vyřeší sám s vlastní aplikací. Aby pak svůj startup digitalizující tradiční offline byznys rozběhl, prodal veškerý svůj majetek. Loňská koronavirová krize vlnu digitalizace stavebnictví o to více nakopla, z čehož teď těží i Benešovo Stavario.

Technologický startup na trhu začínal pod názvem Vím o všem, nedávno však i kvůli plánované expanzi do zahraničí prošel rebrandingem na mezinárodně použitelné Stavario. Pod tímto názvem funguje také aplikace, která stavebníkům, stavebním firmám i investorům dává online přehled o průběhu stavby, majetku či docházce dělníků.

Stavario podle vyjádření pro CzechCrunch v loňském roce utržilo nižší jednotky milionů korun. Jako tradiční startup při rozjezdu je zatím ve ztrátě, což mu dovoluje v listopadu oznámená investice od tuzemského venture kapitálového fondu Nation 1 ve výši 15 milionů korun. Prostředky přitom směřuje zejména na vývoj a marketing.

To se projevuje na rostoucích ukazatelích firmy. Aktuálně aplikaci využívá 443 firem, dominantní část z nich je přitom ve fázi testování, což prodlužuje i situace spojená s pandemií. Počet uživatelů od loňského května ale narostl ze čtyř tisíc na přibližně 6 200, ve stejném období došlo i k navýšení celkového počtu stavebních projektů, na nichž se Stavario využívá, ze 2 800 na aktuálních 5 635, z čehož je téměř 3 100 aktivních.

benes

Josef Beneš, zakladatel Stavaria

Foto: Stavario

Tady se ovšem Benešův startup nezastavuje a aktuálně rozbíhá expanzi na tři zahraniční trhy, konkrétně do Německa, Velké Británie a Vietnamu. Ve všech těchto zemích má Stavario vybrané partnery, kteří mu se startem pomohou, a to i s hledáním vhodných ambasadorů.

„Německý, britský i vietnamský trh jsou násobně větší než ten náš a od chystané expanze si slibujeme hlavně výrazný nárůst uživatelů. Abych byl konkrétní, například ve Velké Británii je okolo dvaceti tisíc stavebních firem, naším cílem je spolupracovat aspoň s jednou desetinou,“ popisuje plány Beneš, který se kromě budování byznysu věnuje moderování pořadu Fachmani na TV Prima.

I na zahraničních trzích se Stavario snaží reagovat na růst digitalizace stavebnictví, cílí přitom na majitele stavebních firem o velikosti do zhruba stovky zaměstnanců. Mezi základní funkce aplikace patří evidence docházky pracovníků, evidence o výpůjčkách stavebního nářadí elektronický stavební deník, jehož vedení je v Česku povinné ze zákona. Podle Beneše je přitom hlavním přínosem Stavaria úleva od stresu a papírování, ale také zamezení podvodům ve stavebních firmách.

„Naše přidaná hodnota je hlavně v tom, že řešíme reálné potřeby všech uživatelů aplikace od podavače na stavbě po majitele stavební firmy nebo investora stavby. Jeden chce jednoduše nahlásit příchod do práce a odchod z ní, další se potřebuje zbavit dlouhých hodin nad přepisováním tabulek, jiný chce mít jistotu, že se mu neztrácí majetek a neutíkají peníze,“ doplňuje produktový manažer Stavaria Pavel Popp, který dříve do firmy vložil 500 tisíc korun a rok práce zdarma jako UI/UX designér.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.