Online dárcovství stále roste, hlásí platforma Darujme.cz. Loni pomohla téměř 800 organizacím získat 232 milionů korun

Zdeněk Mihalco, výkonný ředitel Nadace Via stojící za platformou Darujme.cz

Foto: Nadace Via

Největší platforma pro online darování Darujme.cz, za kterou stojí Nadace Via, umožňuje organizacím a obcím získávat dary už více než deset let. Chuť k internetovému dárcovství přitom pořád roste a podepisuje se to i na číslech. Za loňský rok platforma pomohla 789 aktivním organizacím získat dary v celkové hodnotě 232 milionů korun od téměř 155 tisíc dárců.

„I přesto, že je současná doba plná zvratů a nejistot, online dárcovství stále roste,“ popisuje manažerka rozvoje Darujme.cz Adéla Vojáčková s tím, že celkový objem darů na platformě od jejího vzniku přesáhl hranici 500 milionů korun. „Velmi si vážíme toho, že přibývá dárců i organizací, které platformu využívají,“ doplňuje Vojáčková.

Během loňska lidé přes Darujme.cz uskutečnili celkem 395 tisíc transakcí a poslali o 81 procent více prostředků než v roce 2019, kdy na dobročinné účely putovalo 128 milionů korun. Tři čtvrtiny darů přitom loni tvořily jednorázové příspěvky. Dárci nejčastěji přispívali částkou 500 korun, pravidelní dárci organizacím posílali v průměru 262 korun.

V roce 2020 téměř 155 tisíc dárců podpořilo přes 2 600 projektů a 460 dárcovských výzev na pomoc všem, kteří se ocitli v těžké životní situaci. Dary putovaly také na rozvoj kultury a komunit, přispěly k ochraně životního prostředí i ke zmírnění dopadů pandemie.

Mezi organizace, kterým lidé přispívali nejvíce, patřila Armáda spásy, Česká společnost ornitologická, Člověk v tísni, Greenpeace, Charita Česká republika, Charita Valašské Meziříčí, Klub svobodných matek, Lékaři bez hranic, Milion Chvilek a Nadace Via. V současnosti Darujme.cz používá 789 organizací, institucí, obcí, měst a desítky firem, které pomáhají tam, kde je potřeba.

Největší objem darů platforma již tradičně zaznamenala koncem roku v listopadu a v prosinci. Oproti loňsku čísla výrazněji narostla také v březnu a v dubnu, což bylo způsobeno primárně vlnou solidarity, která se zvedla v první fázi pandemie. Své o tom ví i další české dobročinné platformy Donio, která chce naučit Čechy pomáhat pravidelně, a Znesnáze, která během prvního týdne provozu v příspěvcích vybrala přes 650 tisíc korun.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.