Investiční crowdfunding je na vzestupu. Fingood hlásí rekordní rok, ve kterém profinancoval 100 milionů korun

Peter BrejčákPeter Brejčák

vit4-min

Foto: Fingood

Vít Endler, ředitel platformy Fingood

Crowdfunding přitahuje investory stále více. Tuzemská investiční platforma Fingood, která propojuje drobné investory a společnosti poptávající financování, hlásí rekordní rok 2020. Firmám zprostředkovala úvěrové financování v celkovém objemu téměř 100 milionů korun, což je meziročně o 150 procent více, a získala dva tisíce individuálních investorů.

„Investiční crowdfunding je v současné době vnímán jako efektivní a demokratický způsob financování, který umožňuje investorům investovat do firem, které nejsou veřejně obchodovatelné, tudíž jsou pro drobné individuální investory nedostupné,“ popisuje pro CzechCrunch Vít Endler, ředitel Fingoodu.

Vysoká poptávka po investicích ze stran samotných investorů se na Fingoodu projevila v posledních kampaních. Letos v lednu se první investiční příležitost ve výši pěti milionů korun do společnosti M&M Skubida Trade zafinancovala za pouhých 45 minut. Následný developerský projekt Hutě Rezidence ve výši čtyř milionů korun pak do půl hodiny.

spolecne-foto10-min

Foto: Fingood

Tým platformy Fingood

Fingood nabízí úvěrování jen prověřeným společnostem s nejméně dvouletou historií, které posuzuje přísným hodnocením rizik. Od října loňského roku takové financování otevřel i e-shopům. Platforma se záměrně vyhýbá startupům nebo podnikatelským nápadům v počátečním stadiu, které pro investory znamenají mnohem vyšší riziko.

„Ve většině případů poptávají crowdfundingové financování společnosti, které hledají rychlý, flexibilní a férový způsob financování bez zbytečných průtahů. V roce 2020 se na nás obracely i firmy, které jejich banka nechala ve štychu, přestože jejich byznys model byl léty ověřený a během krize naopak měly možnost díky získaným financím posílit svou tržní pozici,“ doplňuje Endler.

„Cítíme, že i v Česku dozrál čas a investiční crowdfunding je na vzestupu. Zájem a hlavně povědomí investorů o tomto investičním nástroji jde ruku v ruce se zájmem firem, které pochopily, že crowdfunding jim dokáže nabídnout nejen flexibilní financování, ale navíc i marketingový prostor a možnost vyprávět svůj příběh potenciálním zákazníkům. Další investiční příležitosti už chystáme a bude to jízda,“ dodává ředitel platformy.

Čtyřiačtyřicetiletý Endler působil několik let jako generální manažer Mall.cz a do Fingoodu nastupoval v roce 2019. Investiční platforma se tehdy nacházela v podstatě ve stavu hibernace, protože se jejímu rozvoji nikdo nevěnoval, a cílem tak bylo opětovně nastartovat investiční aktivity. To se Endlerovi s jeho týmem postupně daří, přičemž letos se chce přehoupnout do černých čísel a v příštím roce profinancovat jednu miliardu korun.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je společnost Fingood. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.