Fidoo digitalizuje firemní finance a proteklo přes něj už 5 miliard korun. Nově spolupracuje s Komerční bankou

Spolumajitel a provozní ředitel Fidoo Petr Herzmann

Foto: Fidoo

I když se digitalizace v posledních letech někdy považovala za nic neříkající buzzword, s vypuknutím pandemie se potřeba firem snižovat náklady či zefektivňovat procesy za poslední rok ukázala jako stěžejní. Trend na trhu vnímá například i tuzemská služba Fidoo, jež své klienty zbavuje „vopruzu“ s papírováním ve firemních financích.

„Pandemie ukázala, že digitalizace už není jenom buzzword, ale firmy ji musí reálně řešit. Zjišťují to i velké společnosti, které mají potřebuju digitalizovat své agendy,“ popisuje pro CzechCrunch spolumajitel a provozní ředitel Fidoo Petr Herzmann.

Česká firma se zaměřuje na nejzákladnější oblasti firemních financí, jako je práce s účtenkami nebo cestovními doklady, se kterými musí zaměstnanci běžně běhat přes několik pater, aby si všechno nechali schválit a nakonec odevzdali na účtárně. Aby firmy fungovaly efektivněji a bez papírů, Fidoo vyvíjí mobilní aplikaci pro zaměstnance, kterým k tomu vydá i firemní karty.

Zaměstnanec tak díky tomu po jakékoliv platbě kartou, která je spojená s firemními výdaji, jednoduše naskenuje účtenku do aplikace, přičemž o zpracování se dále a na dálku postará účtárna. Klienti Fidoo to využívají například ve zmiňovaných cesťácích, schvalovacích procesech nebo při práci a vyúčtování hotovostních výdajů.

komercni-banka-stodulky5

Centrála Komerční banky v pražských Stodůlkách

Foto: KB

Přestože pandemický rok zasáhl i do byznysu Fidoo, dokázala se firma v loňském roce udržet na stejných číslech jako rok předtím. O některé klienty přišla kvůli tomu, že své podnikání ukončili nebo výrazně omezovali své rozpočty, jiní zákazníci naopak přibyli právě ve snaze snižovat své náklady digitalizací.

„V posledních měsících jsme zaregistrovali zvýšený zájem s tím, jak doznívá průběh první vlny a covid tu stále je,“ popisuje Herzmann aktuální dění na trhu a dodává, že díky tomu se firma loni meziročně udržela na tržbách okolo 30 milionů korun. Za celou dobu fungování však už přes její služby proteklo 5 miliard korun a jen letos očekává další 1,5 miliardy. K dosažení tohoto cíle Fidoo pomůže i od ledna spuštěná spolupráce s Komerční bankou.

„Potřeba digitalizovat byla umocněná koronavirem, který tu s námi stále je. Není tak možnost digitalizaci odkládat, až situace pomine. Komerční banka jako velká banka, rozvíjející spolupráci s různými startupy, cítí u svých klientů  zvýšenou potřebu k digitalizaci, proto jsme se dohodli na spolupráci,“ říká Herzmann s tím, že se oba subjekty společně zaměří zejména na segment firem s obratem větším než 60 milionů korun ročně.

„Vzhledem k aktuální zkušenosti s pandemií se potřeba digitalizovat a fungovat na dálku projevila snad ve všech oborech činnosti našich firemních klientů. Poptávka pro bezhotovostních platbách, ať už z hygienických či provozních důvodů, se dostala do popředí zájmu i při placení firemních výdajů. S novou nabídkou získají firmy nejen bezpečný, ale i efektivní nástroj pro správu svých výdajů,“ doplňuje Radka Turková, ředitelka Korporátního a municipálního bankovnictví v KB.

Další rozšíření služeb Fidoo tak nyní podpoří i bankovní poradci Komerční banky. Ti budou službu nabízet svým klientům jako rozšíření nabídky poskytovaných služeb se zaměřením zejména na odstranění papírových procesů a hotovostních pokladem ve firmách, a to za zvýhodněných podmínek. Díky propojení přímo na bankovní systém je například možné rychleji zpracovávat převody peněz mezi jednotlivými účty.

Fidoo si od spolupráce s Komerční bankou slibuje také nárůst počtu klientů, uživatelů aplikace i obratů a do budoucna chce podobná partnerství navazovat i s dalšími společnostmi. Vzhledem k očekávaného růstu klientů firma pracuje na vytvoření vzdělávacího programu určenému právě jim. Kromě toho se zaměřuje na zvýšenou péči svým stávajícím zákazníkům.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je společnost Direct Fidoo. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.