Dáme jídlo šlape do rozvozu potravin. Pro online večerku staví vlastní sklady a nákup doveze do 30 minut

Mikolaj Komorowski, ředitel nové služby Dáme market spadající pod Dáme jídlo

Foto: Dáme jídlo

Loni v září Dáme jídlo ve spolupráci s Tesco Expres rozšířilo nabídku rozvozu jídel z restaurací o možnost objednat si také potraviny a související zboží. Teď své aktivity v tomto segmentu rozšiřuje a potraviny začne doručovat přímo z vlastních skladů, které pro účely nové služby Dáme market začalo budovat. Zpočátku bude doručovat jen v několika městských částech Prahy, aby dokázalo garantovat dodání zboží do 30 minut.

„Zkušenosti ze zahraničí jasně ukazují, že budoucnost online nakupování leží ve velmi rychlém doručování objednávek. Dáme jídlo má ty nejlepší předpoklady být v segmentu quick commerce v Česku lídrem a spuštění služby Dáme market představuje další krok na naší cestě k naplnění této ambice,“ věří výkonný ředitel Dáme jídlo Filip Fingl.

První sklad firma otevřela na Bohdalci v Praze 10, kde si zákazníci mohou v rámci nabídky vybrat ze zhruba 700 položek potravin a dalšího zboží. Minimální hodnota objednávky činí 99 korun, takže se služba hodí i na malé nákupy a podobá se výdejním boxům Rohlíku, kde si ovšem člověk musí vyzvednout zboží sám a není mu doručováno domů.

S rostoucím počtem skladů se bude dostupnost objednávek postupně rozšiřovat i do dalších městských částí Prahy a mimo ni. Plánem Dáme market je postavit po městě více menších skladů na strategických místech, aby bylo zajištěno skutečně co nejrychlejší doručení do půl hodiny. Do konce roku plánuje Dáme jídlo otevřít šest vlastních skladů a zvětšovat dostupný sortiment, který by měl být podobný jako třeba v tradičních večerkách a sloužit zejména k menším a rychlým nákupům.

dame-market-09-dame-jidlo-min

Sklad služby Dáme market

Foto: Dáme jídlo

„Naším cílem je dosáhnout až pěti tisíc položek a zahrnout tak všechny oblíbené značky potravinářského i nepotravinářského sortimentu,“ doplňuje ředitel služby Dáme market Mikolaj Komorowski, který na novou pozici nastupuje se zkušenostmi z polského Makro Cash & Carry, kde zastával pozici vedoucího e-commerce, či Aholdu, kde byl regionálním ředitelem pro Prahu.

Samotný rozvoz bude u Dáme market do konce března bezplatný a služba bude dostupná denně mezi 10. a 22. hodinou. Na základě vyhodnocení pilotního provozu se však tyto parametry mohou ještě měnit. Na tuzemském trhu tzv. quick commerce každopádně začíná být poměrně rušno.

Kromě Dáme jídlo do segmentu loni vstoupil Bolt Food rozvážející expresní nákupy ze sítě obchodů Žabka a vzájemnou spolupráci dál posilují. Všechny tři velké služby působící na trhu rozvozu jídel z restaurací (Dáme jídlo, Bolt Food a Wolt) přitom už nabízí doručení dalšího zboží, kromě zmiňovaných potravin například květin. Výhodou Dáme jídla a jeho nové služby však mohou být vlastní sklady, které pro rozvoz potravin mají v Česku jen velké online supermarkety Rohlík a Košík.

Na tuzemském trhu s rozvozem jídel si jinak zatím dál drží prvenství právě Dáme jídlo, které spadá do globální skupiny Delivery Hero obchodované na německé burze. Společnost podle svého vyjádření spolupracuje s téměř pěti tisíci partnery ve 170 obcích po celém Česku a během denní špičky doručí více než deset tisíc jídel. V listopadu navíc do nabídky zařadila také snídaně.

01_mapa-dame-market-dame-jidlo

Mapa dostupnosti služby Dáme market

Foto: Dáme jídlo

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.