České studio Applifting vyrostlo o polovinu a překonalo 100 milionů korun. Se vstupem do Británie čeká ještě větší růst

Vratislav Kalenda a Filip Kirschner, spoluzakladatelé studia Applifting

Foto: Applifting

Vývojářské studio Applifting začínalo v roce 2014 jako garážový projekt Vratislava Kalendy a Filipa Kirschnera. Od té doby se zařadilo také do žebříčku Deloitte Fast 50 mezi nejrychleji rostoucí technologické firmy v Česku. A zdá se, že rychlá jízda nekončí. Podle publikovaných výsledků Applifting loni meziročně vyrostl o 57 procent a v obratech tak podle informací CzechCrunche překonal 110 milionů korun.

„Loňský rok byl pro nás velkou výzvou v mnoha ohledech. S pandemií přišla na jaře velká nejistota, která pro naše vytyčené cíle představovala značné riziko. Naštěstí jsou lidé v Appliftingu skvělá a ambiciózní parta. Díky tomu jsme dokázali celý rok nejen přežít, ale dokonce během něj i růst,“ vysvětluje Vratislav Kalenda, ředitel Appliftingu.

Čisté zisky firmy se meziročně zvýšily o více než třetinu, fiskální rok Appliftingu však končí v březnu a čísla se tak ještě mohou částečně upravit. Podobně jako obrat či zisk však narostl i počet pracovníků, konkrétně ze 78 na 116, kteří software a aplikace na míru dodávají Jablotronu, Komerční bance, rakouské Erste Group (matce České spořitelny) a dalším klientům.

Vzhledem k tomu, že Applifting loni expandoval do Velké Británie, by se do výčtu měla brzy zařadit i anglická jména. „Letos očekáváme ještě větší růst a také první výsledky našeho úsilí v Londýně. Rádi bychom na konci roku mezi zaměstnance rozdělili opět pravidelnou část zisku, která letos čítala 2,4 milionu na vyplacených bonusech,“ říká provozní ředitel firmy Filip Kirschner.

applifting-cofounders2

Vratislav Kalenda a Filip Kirschner, spoluzakladatelé studia Applifting

Foto: Applifting

S tím, jak Applifting loni expandoval na britské ostrovy, si v Londýně – navzdory pandemii – otevřel první zahraniční pobočku. V původním plánu byl i New York, ale britská metropole získala přednost i díky menšímu časovému posunu a snazší dostupnosti. Hlavní motivací ke vstupu na zahraniční trh přitom byla pro vedení Appliftingu spokojenost zaměstnanců.

„Díky tomu, že jsou v Londýně vyšší hodinové sazby, můžeme zvednout platy v Česku a nabídnout ještě větší komfort všem ve firmě. Musíme být proaktivní, protože začínáme na námi neprobádaném trhu. Úspěch nové pobočky se ale promítne do celé firmy, což mě žene kupředu,“ vysvětluje nový CEO londýnské odnože Appliftingu Jan Hauser.

Ten ve studiu pracuje od roku 2014, kdy začínal jako jeden z hlavních vývojářů, a stejně jako zakladatelé firmy sdílí důraz na ono zaměření na zaměstnance, které vychází z principu naprosté otevřenosti – každý člen týmu může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni přitom navzájem znají výši svých platů.

Tím se vývojářské studio zařazuje mezi tzv. tyrkysové firmy, což je název zpopularizovaný díky knize Budoucnost organizací Frederica Lalouxe a vyznačuje se tím, že pro firmu je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, přičemž zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. To se projevuje také na přístupu Appliftingu k dobrovolnictví.

V rámci interního projektu mají zaměstnanci dohromady 160 hodin měsíčně, které mohou čerpat v pracovní době na vlastní projekty nebo dobrovolnickou činnost. Výsledkem této aktivity byl například web na organizaci dobrovolníků Pomůžeme.si, který studio spustilo v březnu v reakci na pandemii. Dosud se na platformě zaregistrovalo více než 2 700 dobrovolníků, z nichž 269 reálně přiložilo ruku k dílu v sociálních zařízeních či nemocnicích.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.