Česká vývojářská firma eMan má za sebou úspěšný rok 2020. Vstoupila na burzu a utržila přes 175 milionů korun

Spoluzakladatel a výkonný ředitel společnosti eMan Jiří Horyna

Foto: eMan/CzechCrunch

Softwarovým firmám se navzdory složité situaci na trhu daří. Tak zní vzkaz tuzemské IT firmy eMan, která po svém vstupu na burzu v srpnu minulého roku potvrdila své ambice a hlásí nejlepší hospodářské výsledky v historii. Její loňské obraty dosáhly výše 175,3 milionu korun, čímž překonaly původní plán o pět milionů korun a meziročně se zvýšily o 4,5 procenta.

Ještě více společnost překonala svá očekávání ziskovosti. EBITDA, tedy zisk před úroky, odpisy a daněmi, dosáhla 12,5 milionu korun, což je o téměř 10 milionů korun více, než kolik eMan prezentoval investorům při vstupu na burzu. Po odečtení úroků, daní a odpisů pak firma vykázala hospodářský výsledek v hodnotě 2,4 milionu korun. Jako jeden z nejdůležitějších faktorů růstu eMan označil zájem o digitalizaci firem.

„Koronavirus otřásl celosvětovou ekonomikou způsobem, jaký si dovedl představit jen málokdo z nás. Segment IT je ale všeobecně považován za jednoho z ‚vítězů‘ tohoto složitého období. Společnosti si právě v této situaci uvědomily důležitost digitalizace, a díky tomu i přirozeně rostl zájem o naše služby,“ komentuje Jiří Horyna, výkonný ředitel společnosti eMan.

„Výsledky za loňský rok jsou možná překvapivé, ale pro nás určitě ne nečekané. Koronavirus sice na určitou dobu zbrzdil skoro všechny obchodní aktivity. Velmi rychle ale obnažil velké rezervy v oblasti digitalizace u mnoha tuzemských podniků a nebojím se říct, že IT trh zažil loni rekordní čísla,“ dodává Horyna, který nám proces vstupu eMana na burzu popsal blíže v srpnu.

Na pražské burze Start společnost loni upsala 914 tisíc akcií v celkové hodnotě 46,6 milionu korun. Jedna akcie se tak prodávala za 51 korun za kus, počet objednávek investorů přitom předčil nabídku o 111 procent. Aktuálně se firma obchoduje na úrovni 72 korun za akcii. Jejich cena tak vyrostla o více než 41 procent.

eMan, mezi jehož klienty patří Škoda Auto, ČSOB, PPL, ČEZ nebo E.ON, do budoucna počítá s dalším růstem a letos by chtěl v obratu poprvé přeskočit hranici 200 milionů korun, v delším výhledu do roku 2024 pak počítá s 350 miliony korun. Zvyšovat by se měl i zisk.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.