Žabka rozšiřuje spolupráci s Bolt Food pro rychlý rozvoz potravin. V obchodech začíná prodávat i léky

Prodejna Žabka v Praze

Foto: Žabka

Maloobchodní síť prodejen Žabka začala v loňském dubnu rozvážet základní potraviny ve spolupráci s platformou Bolt Food, díky níž dokáže nákup doručit ke dveřím zákazníka v řádu několika desítek minut. Aktuálně službu provozuje 39 pražských obchodů, čímž síť výrazně rozšířila závozovou oblast. Nabízený sortiment pak čítá 750 položek a dle vyjádření vyřídí stovky objednávek týdně.

„Služba si našla své zákazníky a zájem o ní neustále roste. Prostě vše, co je online, je v této době in. První rok nám dal řadu nových zkušeností a námětů v této oblasti a nyní se chystáme lehce upravovat sortiment a nabízenou službu tak, aby ještě lépe reflektovala potřeby našich zákazníků,“ popisuje pro CzechCrunch Radim Lunda, generální manažer sítě Žabka.

„Při zahájení spolupráce jsme začali rozvážet z devíti pražských provozoven této značky a postupně se do aplikace Bolt Food zapojilo celkem 39 poboček. Žabka a Bolt Food jsou v Praze schopni zajistit průměrné doručení nákupu za 20 minut, což představuje suverénně nejrychlejší rozvoz potravin na trhu – to byl od začátku náš cíl,“ doplňuje pro CzechCrunch Marek Maxa, country manažer Bolt Food Česká republika.

zabka1

Žabka rozšířila sortiment o volně prodejné léky

Foto: Žabka

Žabka podle svého vyjádření v nejbližší době zásadní novinky v oblasti rozvozu nechystá, další logický krok však vidí v rozšíření služby do dalších měst. Vše bude záležet na dalším vývoji spolupráce se stávajícími a novými partnery, přičemž do budoucna Lunda nevylučuje ani vlastní řešení.

„S Bolt Food plánujeme pokračovat i nadále. Nebráníme se ani spolupráci s jinými hráči na tomto poli. Musí však dojít ke vzájemné dohodě tak, aby byla služba pro obě strany zajímavá a přínosná. V případě vlastního e-shopu by se samozřejmě nabízela možnost spolupráce třeba s DoDo. Ale v této chvíli je to zatím předčasné a není to ani na pořadu dne,“ popisuje šéf Žabky. DoDo už zajišťuje logistiku pro její mateřský řetězec Tesco.

Maloobchodní síť, spadající právě do skupiny Tesco a fungující na základě franšízových licencí, navíc aktuálně rozšiřuje svůj sortiment o volně prodejná léčiva jako ibalgin, paralen, kapky do očí nebo léky na bolest v krku. V současnosti má třicet obchodů s lékárnou a na těch největších pobočkách je v nabídce čtyřicet položek.

Podle šéfa Žabky se má služba rozšiřovat i na další obchody – potenciál vidí například ve vesnických obchodech na místech, kde není žádná plnohodnotná lékárna. Léky však nejsou k dispozici pro rozvoz pomocí Bolt Food. „Sortiment léků a jeho prodej podléhá přísné legislativě, kde musí být prodejce řádně proškolen, proto prodej léků prostřednictvím e-shopu zatím není možný,“ dodává Lunda.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.