Směnomat se změnil na Směny.cz. Plánovací nástroj využívá 16 tisíc uživatelů i Albert a chystá se do zahraničí

Martin Kulich, spoluzakladatel Směny.cz

Foto: Směny.cz

Podnikatelská trojice Martin Kulich, Radek Hron a Štěpán Kočí zakládala nástroj, který by firmám ulehčil plánování směn zaměstnanců, už před pěti lety. Sami totiž dlouhou dobu pracovali v oblasti multikin, kde získali přímé zkušenosti s tím, k jakým zmatkům během operativního řízení zaměstnanců může docházet.

S cílem nahradit papírky a tabulky v Excelu tak vznikl nástroj Směnomat, jenž během loňského roku prošel rebrandingem na Směny.cz a dále posiluje svou pozici na trhu, kde jeho služby využívá například maloobchodní řetězec Albert. Ne všechno se však v poslední době vyvíjelo podle plánů.

„Loňský rok byl v tržbách trojnásobně větší než rok 2019. Předpokládali jsme jiná čísla, bohužel kina, hotely a další služby byly zavřené, čímž se výpadek promítnul i u nás,“ přiznává pro CzechCrunch Kulich s tím, že loni firma celkově utržila jednotky milionů korun a je lehce zisková. „Veškeré naše tržby nicméně vkládáme zpět do vývoje produktu – 90 % našich nákladů jsou mzdové náklady vývojářů,“ doplňuje.

Největší změnou byl loni pro firmu již zmiňovaný rebranding. Směnomat podle svých zakladatelů totiž často evokoval službu pro individuální podnikatele, své služby však firma poskytuje také prodejnám, celým řetězcům, call centrům, personálním agenturám nebo výrobním linkám. Komunikačně navíc chtěli název, který by byl univerzálnější.

smeny-mockup2x-min

Platforma Směny.cz

Foto: Směny.cz

Kromě toho firma spustila i nové aplikace pro iOS a Android, které využívají zejména zaměstnanci a mohou si v nich vybírat z volných směn (a žádat o jejich zrušení) nebo zadávat požadavky na volno. Navíc získávají notifikace o všech podstatných změnách. Možnost organizovat práci a komunikovat s týmem z telefonu nebo tabletu by zanedlouho měli získat i manažeři.

Směny.cz se teď momentálně blíží k hranici 100 platících firem, které dohromady mají desítky poboček či pracovišť. Nástroj díky tomu využívá více než 16 tisíc uživatelů/zaměstnanců a celkem přes něj bylo naplánováno kolem 900 tisíc směn.

V oblasti spoluprací si pak Kulich pochvaluje zejména rozbíhající se individuální vývoj pro své klienty, kteří platí za dodělávky nástroje na míru. Jako příklad zmiňuje maloobchodní síť Albert, se kterou Směny.cz v oblasti organizování zaměstnanců a brigádníků spolupracují už přes dva roky, časem ale vzniklo řešení na míru nad rámec aplikace, jež pomohlo zjednodušit celý HR proces.

„Produkt již v době první poptávky komplexně pokrýval oblast plánování a vyhodnocování docházky. V následujících měsících jsme si prošli agilním vývojem, a to včetně publikace mobilní aplikace pro účelnou a rychlou komunikaci mezi manažerem prodejny a kolegy ‚dohodáři‘, co se plánování docházky týče. Tato aplikace zároveň významně usnadnila a zrychlila nástup zájemce o práci v Albertu na prodejnu,“ popisuje Denis Cimerman, HRIS Manager v Albert Česká republika.

Na tuzemském trhu přitom Směny.cz bojují s nemalou konkurencí. Firmy využívají různá ERP řešení i další mezinárodní aplikace zaměřené na plánování směn, HR procesů nebo mezd. V kurzu jsou také menší místní systémy zaměřené na dílčí procesy.

smenycz-1

Pohled na rozhraní pro tvorbu směn

Foto: Směny.cz

Nejbližším konkurentem v Česku však bude aplikace Dayswaps, za níž stojí Michal Čertický a Jakub Mynařík. Ta v září oznámila získání investice ve výši 10 milionů korun od tuzemského venture kapitálového fondu Lighthouse Ventures s cílem zlepšit vývoj svého produktu. Částečně konkurenční produkt s širší oblastí funkcí nabízí i česko-slovenský startup Sloneek s podobně velkou investicí od slovenského fondu Vision Ventures.

Směny.cz se doteď od svých začátků financovaly bez pomoci investorů a šestičlenný tým firma dokáže díky své ziskovosti uživit sama. „Uvědomujeme si, že je ten správný čas poohlédnout se po partnerovi. Obzvláště v kontextu našich mezinárodních ambicí. Strategický investor je tedy vítán, již jsme rozběhli první oťukávací kolečko,“ říká Kulich a naráží na další plány pro letošní rok.

jakub-krejcik-mana

Přečtěte si takéMana prodala už přes 183 tisíc rostlinných burgerů. Během pandemie se bleskově zaprášilo i po jejích drincích

„Chceme vykročit za hranice. Pod značkou Shiftory.com spustíme plánování směn v okolních zemích. Od začátku vyvíjíme aplikaci, aby byla nastavitelná na míru jak jednotlivým klientům, tak i jednotlivým trhům,“ doplňuje podrobnosti devětatřicetiletý podnikatel.

Na tuzemském trhu se firma zaměří na budování týmu, vylepšování procesů a další rozšiřování klientské báze. Díky tomu chtějí Směny.cz dosáhnout minimálně dvojnásobných výsledků oproti roku 2020 a zakladatelé zároveň věří, že se jim vrátí klienti z hotelnictví nebo kin.

„Slibně se také rozvíjí spolupráce se společností Continental. Jejich výrobní firmy implementují naši platformu, která je jim opět částečně šitá na míru. Někteří naši zákazníci nám otevírají cestu na mezinárodní trh do svých sesterských společností. Uvidíme, jak to celé dopadne,“ uzavírá Kulich.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.