Růst o 100 % a tržby 500 milionů korun. Logistický startup DoDo Michala Menšíka zažil skvělý rok a míří do Německa

Michal Menšík, výkonný ředitel logistického startupu DoDo

Foto: DoDo

Jedna miliarda korun v tržbách. Takový cíl si pro rok 2021 vytyčil Michal Menšík, jehož logistický startup DoDo má za sebou úspěšný loňský rok a v tom dalším chce udržet nastavené tempo. Řeč je o meziročním růstu o 100 procent, který tržby DoDo za rok 2020 zastavil na plánované půl miliardě korun, a i díky pokračující expanzi se mají letos opět zdvojnásobit.

Logisticko-technologický startup dokázal loni doručit 2,6 milionu objednávek (to je o téměř 120 % více než rok předtím), přičemž vedle České republiky tak činil také na Slovensku, v Polsku a nově i v Maďarsku, kam vstupoval uprostřed koronavirové pandemie. Letos chce Michal Menšík zapíchnout pomyslnou vlajku také v Německu a Bulharsku.

„V Bulharsku a Německu vnímáme velmi vysokou poptávku po službách kvalitní, rychlé a přesné logistiky, a navíc již finalizujeme první obchodní dohody s významnými hráči z retailu i e-commerce, kteří na těchto trzích působí a logistiku chtějí řešit s námi,“ komentuje Michal Menšík, CEO DoDo, které spadá do jeho velké investiční skupiny V-Sharp.

dodo-fresh

DoDo se v rámci DoDo Fresh specializuje na rozvoz potravin

Ruku v ruce s růstem hospodářských výsledků šlo také nabírání nových kurýrů, jichž má DoDo už přes 1 200. Ze 350 na 600 se rozrostla taktéž flotila vozů poháněných CNG, a přestože se v nich rozvážely zásilky všeho druhu, nejvíce táhly potraviny. Online supermarkety v čele s Rohlíkem, Košíkem a Tescem trhaly rekordy, přičemž pro druhé dva zmíněné rozváží i DoDo. Pro Tesco dokonce exkluzivně.

Jedná se o nejrychleji rostoucí divizi startupu, DoDo Fresh, která se specializuje právě na rozvoz potravin. Loni v březnu při vypuknutí pandemie zaznamenala nárůst objednávek o 50 % a ve vysokém tempu pokračovala i ve zbytku roku. Spolu s Košíkem navíc DoDo rozjelo projekt Hotovky, v rámci něhož dokázalo rozvážet tisíce hotových jídel týdně, a během krize pomáhalo rozvážet potřebný materiál v rámci DoDobrovolník.

„Vedle potravin se nám velmi dařilo také v rozvozu zásilek e-shopů. Koronavirová krize významně urychlila digitalizaci, jíž se mnozí obchodníci dosud vyhýbali, protože ji nepovažovali za nutnou. Už na jaře si ale ověřili, že být online je pro další fungování v byznysu naprosto nezbytné,“ komentuje Michal Menšík. Rok 2020 pak jeho tým zakončil rozvozem vánočních stromků až domů a ten nový zase otevřel s kloktacími testy na COVID-19.

Pro letošní rok má DoDo vedle pokračujícího růstu v plánu nabídnout svou logistickou platformu také externím partnerům v rámci modelu SaaS (software as a service), přičemž Michal Menšík v našem loňském CzechCrunch Podcastu popisoval, že kdyby na to přišlo, klidně by mohl jezdit i pro Českou poštu. Mimořádný rok pak DoDo v listopadu korunovalo také umístěním na druhé příčce mezi nejrychleji rostoucími firmami střední Evropy.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.