Rok 2020 Liftago přibrzdil, ale zároveň rozjel přepravu balíků. Počet doručených zásilek vyrostl o 6 000 %

Ondřej Krátký, spoluzakladatel a šéf přepravní služby Liftago

Foto: Liftago

Místo plánovaného růstu o padesát procent se sice musí v Liftagu za rok 2020 spokojit s opačným trendem, ale na loňský složitý rok rozhodně nepohlížejí jen touto optikou. České logistické platformě se totiž během něj podařilo významně nakopnout doručování balíků, v nichž vidí vedle přepravy osob budoucnost. V tržbách se Liftagu loni podařilo dosáhnout na 265 milionů korun.

Oproti roku 2019 se jedná o meziroční pokles o 34 procent. Původně bylo v plánu vyrůst ze 400 milionů korun o dalších 50 procent, ale pandemie koronaviru Liftago v rozletu zastavila. „Covid nás dosud stál desítky milionů korun, ale dlouhodobě urychlí přechod Liftaga do platformy pro přepravu lidí i věcí,“ říká spoluzakladatel firmy Ondřej Krátký.

Naplno se pustilo Liftago do balíků v roce 2019 a před rokem Ondřej Krátký hlásil, že logistický trh se svým týmem a kurýry mění mimo jiné tím, že za cenu doručení do druhého dne přiveze balík hned. A právě logistická část s balíky zaznamenala klíčový rok, v němž počet doručených zásilek meziročně vyrostl o více než 6 000 procent.

Na konci roku bylo Liftago dle svého vyjádření schopné zapojovat i dodávky nebo doručovat desítky tisíc zásilek expresně i hromadně na přesný čas, a to z dvacítky větších měst u nás i na Slovensku. Největším e-commerce partnerem se stala Alza, s níž Liftago v doručování lámalo rekordy, nicméně k dispozici má své kurýry pro jakýkoliv e-shop i další firmy.

alza-liftago2

Přepravní služba Liftago převáží osoby a doručuje balíky

Foto: Liftago

„Na pandemii reagujeme rychlou adaptací a investicemi do inovací. I pro rok 2021 připravujeme řadu novinek a naši individuální i firemní zákazníci se o nich dozví nejdříve. Právě jejich loajalita během krize a otevřenost novinkám nám dodala potřebnou odvahu,“ doplňuje šéf Liftaga Ondřej Krátký.

Pokud bychom rok 2020 v Liftagu převedli do řeči dalších čísel, obslouženo bylo přes půl milionu koncových zákazníků a dalších 1 500 firemních uživatelů taxislužby a přes 600 firemních partnerů logistiky. Úspěšnost doručení zásilek na první pokus a na minuty přesně, na čemž Liftago staví, se pohybovala na úrovni 97 procent.

Zmíněný propad tržeb a ztráty v rámci koronavirové pandemie v případě Liftaga posunul i plán na break-even. Ondřej Krátký pro CzechCrunch potvrdil, že v plánu je dostat se do černých čísel na konci letošního roku, ale opět bude vše záviset také na externích faktorech, například úspěšnosti a rychlosti očkování či případných dalších vlnách a souvisejících opatřeních.

V rozvoji pomáhá Liftagu od roku 2018 také česká technologická společnost Livesport, která do firmy investovala přes 100 milionů korun. Podle posledních dostupných údajů držela v Liftagu necelou polovinu, více než třetina patřila spoluzakladateli Martinu Hausenblasovi a zbylých zhruba patnáct procent připadá na menšinové akcionáře, mezi nimiž jsou i další dva spoluzakladatelé, Juraj Atlas a Ondřej Krátký.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.