Mall Group má po půl roce nového šéfa a hlásí, že v posledních měsících loňského roku počítá se ziskem

Jakub Havrlant zůstává jako předseda představenstva zodpovědný za strategický rozvoj Mall Group

Foto: Rockaway

Nový rok a nový šéf. Do roku 2021 vstupuje tuzemská e-commerce skupina Mall Group s plánem dál se přibližovat černým číslům, na což bude nově dohlížet z pozice výkonného ředitele Jan Hanuš. Přichází po dvouletém působení jako CEO maďarského operátora Telenor a v Mall Group zaujme pozici, která zůstala po loňském nečekaném odchodu Oldřicha Bajera neobsazena.

Právě spoluzakladatel portálu Centrum.cz a módního e-shopu Zoot převzal otěže velké internetové skupiny v létě 2019 a o rok později ve velkém rozhovoru pro CzechCrunch popisoval své plány na to, jak tanker Mall Group pomalu otočí do černých čísel. To je dlouhodobým cílem akcionářů, který se zatím nedaří naplnit.

Přestože měla Mall Group v roce 2019 v tržbách překonat 18 miliard korun, dál každoročně generovala ztrátu v řádech jednotek miliard korun. A přestože měl být původně Bajer tím, komu se podaří situaci zvrátit, akcionáři v něj krátce po našem rozhovoru ztratili důvěru a v polovině července loňského roku ho nečekaně odvolali.

Od té doby se chopila vedení čtveřice manažerů, v jejímž čele byl jako předseda představenstva Jakub Havrlant. Jeho investiční skupina Rockaway vlastní pětinu Mall Group, zbytek připadá rovným dílem PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera a jeho kolegům mezi miliardáři, Danielu Křetínskému a Patriku Tkáčovi z EC Investments.

hanus

Jan Hanuš, nový CEO internetové skupiny Mall Group

Foto: Mall Group

Krizové mnohohlavé vedení provedlo celou skupinu, čítající e-shopy Mall.cz, CZC.cz, Košík.cz či internetovou televizi Mall.tv a platební službu Mall Pay, náročným obdobím vrcholícím v době koronavirové krize vánoční sezonou a teď ho nahrazuje nový CEO. Tím se stává Jan Hanuš, který přichází po dvouletém působení u maďarského mobilního operátora Telenor.

„Honzův příchod představuje další posílení managementu skupiny. Jde o manažera s bohatými mezinárodními zkušenostmi v oblasti retailu a technologií a věřím, že nám pomůže naplnit naši strategii zaměřenou na silný růst a zároveň udržitelnou profitabilitu se silnou účastí na devíti evropských trzích,“ komentuje novou posilu Jakub Havrlant, který v roli předsedy představenstva dál zůstává zodpovědný za strategický rozvoj Mall Group.

Hanuš si do své nové štace přináší dlouholeté zkušenosti z vrcholového managementu. Před Telenorem působil jako CEO společností Emco a Kostelecké uzeniny a byl také ve vedení potravinářských firem Douwe Egberts, Vitana a Yoplait. V Mall Group ho teď čeká upevňování pozice skupiny na všech regionálních trzích, kde působí, a měl by po letech očekávání zamířit do černých čísel.

Oldřich Bajer loni v létě plánoval, že černé číslo v kolonce zisku a ztrát chce akcionářům vykázat za dva roky. Ani po příchodu nového šéfa se nedají očekávat instantní zázraky, ale Mall Group by za sebou podle svého prohlášení měla mít alespoň ziskový čtvrtý kvartál loňského roku, v němž skupině pomohla vánoční sezona spojená s pandemií koronaviru a zavřenými kamennými obchody. Jedná se ale prozatím pouze o předběžné výsledky.

„Přicházím do společnosti, která se může právem pyšnit unikátní zákaznickou službou, která je podpořená technologickou a logistickou infrastrukturou na špičkové úrovni. Výsledky této strategie jsou vidět již na současných výsledcích celé skupiny, kdy meziročně rosteme o 30 procent. Mým cílem je další posílení pozice Mallu na všech regionálních trzích a jeho další růst. Hodně si slibuji od dalšího rozvoje marketplacu a programu Mall Partner,“ říká Jan Hanuš.

Právě marketplace se stává pro byznys Mallu stále zásadnější. Na svém tržišti už dnes počítá téměř 1,5 milionu položek, které tak tvoří většinu nabídky celého Mall.cz, a v rámci programu Mall Partner v něm má zařazených na 1 500 obchodníku. Nově zařazuje i značky jako Marks & Spencer, Under Armour, GAP, Sam 73, 4F, Vans, Puma, New Balance, Merrell či Dakine.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.