České konopné tenisky míří do světa. Bohempia otevře prodejnu až v Japonsku a chystá nové oblečení

České konopné tenisky značky Bohempia

Foto: Bohempia

Bohempia začínala jako malá česká značka, která měla za cíl lidem přes své volnočasové tenisky ukázat výhody materiálu vyrobeného z technického konopí. V Česku se poměrně rychle etablovala, a tak se vydala i za hranice, kde spustila několik e-shopů. Letos se chystá expandovat dál, ale tentokrát už offline. Plánuje totiž otevřít první zahraniční kamennou pobočku, a to až v dalekém Japonsku.

Právě země vycházejícího slunce se může pro Bohempii, která vedle barevných kecek pro všechna roční období nabízí i konopná trika, spodní prádlo nebo kuchyňské utěrky, stát zásadní destinací. Jak totiž zmiňuje zakladatel značky Tomáš Rohal, Japonci na udržitelnou módu velmi slyší a konopný textil se tam těší čím dál větší oblibě. Otevření kamenné prodejny v šestém největším městě Japonska Fukuoka tak může tento trend ještě podpořit.

„Japonský trh se vyznačuje rychlým tempem růstu. Udržitelná móda je na vzestupu a spolu s tím strmě vzrůstá i obliba udržitelného životního stylu. Konopný textil je tam velmi oblíbený, navíc je součástí náboženského směru Šiontismu. I proto věříme, že vstup bude úspěšný. Expanzi považujeme za důležitý motor k růstu a chceme zároveň motivovat i další značky, aby se nebály a zariskovaly,“ říká Rohal, který Bohempii zakládal v roce 2015.

bohempia-zavid-1

Veganské modely ZAVID od značky Bohempia

Foto: Bohempia

Vybudování fyzické pobočky ve Fukuoce, které se očekává během tohoto jara, navíc koresponduje s loňským, podzimním rozšířením, kdy tuzemský startup v Japonsku spustil i vlastní e-shop. Téhož roku spustil internetový obchod také ve Spojených státech, které se pro něj staly prvním zahraničním trhem, a to i přes omezení spojená s pandemií koronaviru. Bohempia ji však dle svého tvrzení zvládla velmi dobře a měla loni vyrůst až o 50 procent. Konkrétní čísla, kterými by svůj růst podložila, však prozradit nechce.

Na dotaz CzechCrunche Bohempia nastínila jen své obecnější plány na nadcházející rok. V první řadě jde o další expanze, které by se měly nést v duchu vstupů na Slovensko a do Německa, posílení stávajících trhů včetně toho australského, kde má taktéž své zastoupení, a rozšíření sortimentu s oblečením. Soustředit se bude také na vývoj barefootových produktů, které by její jednoduché tenisky mohly dobře doplňovat.

Bohempia letos načíná už šestý rok své mise založené na využívání technického konopí pro výrobu tenisek a dalších doplňků. Její boom ale přišel až v roce 2018, kdy výrobce konopných kecek zbořil crowdfundingovou platformu Hithit, když na ní vybral téměř čtyři miliony korun. Jak Tomáš Rohal říkal v našem rozhovoru, považoval by za úspěch i 1,5 milionu, ovšem to, co se odehrálo, předčilo jeho očekávání. Na Hithitu tehdy šlo o absolutní rekord.

Tato suma pak Bohempii nakopla nejen k postupnému pronikání na další trhy, ale také k rozšíření portfolia o ekologicky vyráběné doplňky. Dnes už tak nestojí pouze na botách, ale nabízí i například trička, která si taktéž zakládají na výběrovém technickém konopí, jež dokáže splňovat potřebné standardy – ať už jde o stránku udržitelnosti, tak stránku funkčnosti, antibakteriálních schopností a větší odolnosti oproti běžným materiálům.

tomas-rohal-bohempia

Tomáš Rohal, zakladatel firmy Bohempia

Foto: Bohempia

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě. To vše z historického srdce Moravy.