Bonami vyrostlo o více než 40 % a utržilo přes 1,8 miliardy korun. V Česku i v zahraničí otevře další prodejny

Pavel Vopařil, CEO Bonami

Foto: Bonami

Český e-shop Bonami, který si za cíl klade být volbou číslo jedna při vybavování bydlení, ukázal loňské obchodní výsledky a navzdory komplikacím spojenými s pandemií zaznamenal růst v tržbách i zisku. Meziročně vyrostl o více než 40 procent, respektive o půl miliardy, na celkových 1,85 miliardy korun, přičemž neauditovaný zisk před úroky, odpisy a daněmi (EBITDA) dosáhl na 80 milionů, což je trojnásobný nárůst oproti roku 2019.

Bonami, které spadá pod investiční skupinu Miton, aktuálně kromě domovské České republiky působí i na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Polsku a podle jeho ředitele Pavla Vopařila bude veškerý loňský zisk určen pro investice do dalšího rozvoje společnosti.

„Byť byla situace na jaře značně nejistá, rozhodli jsme se, že půjdeme cestou investic a rozvoje. Desítky milionů korun jsme investovali do navýšení kapacit skladů, vlastní dopravy i technologií a v neposlední řadě i do našich kamenných prodejen, kterých jsme loni otevřeli šest,“ vypočítává Vopařil.

První kamennou prodejnu firma otevřela v květnu v Praze, a to přibližně rok poté, co si fungování ve fyzickém světě vyzkoušela a ověřila přes svou první výdejnu nacházející se nedaleko skladu v Jenči. Aktuálně má Bonami tři obchody v hlavním městě, další jsou pak v Brně a Bratislavě.

dsc_9477

První fyzická prodejna Bonami v Praze na Černém Mostě

Foto: Bonami

V Hradci Králové provozuje tuzemská e-shop partnerskou prodejnu se společností ProSpánek, přičemž do budoucna chystá i velký showroom, který hodlá otevřít v Praze. Ten by měl sloužit jako inspirace pro zákazníky i místo, kde si budou moci zboží vyzkoušet na vlastní kůži.

„V loňském roce jsme se přesvědčili, že naše strategie funguje, proto v ní chceme pokračovat i nadále, a to nejen v Česku, ale i na dalších trzích, kde působíme. Jakmile situace dovolí, máme v plánu otevřít další prodejny v zahraničí,“ říká Vopařil s tím, že firma chce rozšiřovat i další možnosti dopravy.

„Naši vlastní dopravu, Bonami Kurýr, která nám funguje už ve třech zemích, chceme rozběhnout na všech trzích, kde působíme, stejně jako ověřenou strategii mít co nejvíce zboží skladem. Společně s vlastní dopravou to přináší nejen rychlost dodání zákazníkovi, ale i lepší kontrolu nad celým procesem,“ doplňuje Vopařil.

Právě firemní sklady by měly v tomto roce projít dalším rozšířením a pojmout tak dvojnásobek stávající kapacity. Aktuálně se v nich nachází kolem 25 tisíc položek včetně drogistických výrobků a kategorie péče o domácnost, kterou Bonami zalistovalo loni. Letošní novinkou pak budou i privátní značky Bonami, a to zejména v segmentu nábytku či textilu.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.